İngilizce ve Türkçe ders kitaplarında kültürel ögelerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hymes'a (1971: 3-28) göre yabancı dil öğrenimi, dilsel edinç, stratejik edinç, söylem edinci, toplumdilbilimsel edinç ve kültürel edinçten oluşmaktadır. Geleneklerin, inançların örf ve adetlerin bilgisini içeren ve başka ülkeleri anlayabilme sistemlerini kapsayan kültürel edinç, yabancı dil öğretiminin ayrılmaz bir parçasıdır ve bir çok yabancı dil öğretmenine göre, kültür öğretiminin müfredata dahil edilmesi yabancı dil öğretiminin ana hedeflerinden biri olmalıdır.Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi gün geçtikçe daha çok önem kazanmakta ve daha çok geniş alana yayılmaktadır. Bu yüzden, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarının da bu önemde hazırlanması gerekmektedir. Çalışmamızın amacı yabancı dil olarak İngilizce ve yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında yer alan kültürel ögelerin incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır.İngilizce ve Türkçe ders kitaplarındaki kültür gösterimlerinin karşılaştırılmasında tablolar ve şemalar oluşturulacak, incelenen kitaplardaki kültür aktarımının nasıl gerçekleştiği tartışılacaktır. Böylece yabancı dil olarak Türkçe öğrencileri için öğrenim ya da edinim kolaylıkları sağlanmış olacaktır.Anahtar Sözcükler: Yabancı dil öğretimi, kültür, kültürel edinç, kültürel farkındalık dil ve kültür. According to Hymes (1971: 3-28) foreign language learning is comprised of several components which are linguistic competence, strategic competence, discourse competence, socio-linguistic competence and cultural competence. Cultural competence is the knowledge of the conventions, customs, beliefs, and systems of meaning of another country, and it is indisputably an integral part of foreign language learning, and many teachers have seen it as their goal to incorporate the teaching of culture into the foreign language curriculum.Nowadays, teaching Turkish as a foreign language is gaining more and more importance and spreading all over the world. Thus, books or materials which are used in teaching Turkish as a foreign language should be prepared through this point of view. The aim of this study is to examine and compare the amount of the cultural items in the English and Turkish as a foregin language coursebooks. In the comparison of the cultural items in English and Turkish coursebooks, on item analysis will be implemented. Besides, the ways of cultural transmission and the cultural competence index in the books will be discussed. The aim is to facilitate acquisition for the students of Turkish as a foreign language.Key Words: Foreign language teaching, culture, cultural competence, cultural awareness, language and culture.
Collections