Bir halk anlatısı olan bilmecenin eğitimsel işlevi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, bilmeceleri çeşitli yönlerden inceleyerek ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilmecelerin yapısal özelliklerine bağlı anlama durumlarını saptamaktır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı İzmir ili Buca ilçesi ilkokullarında öğrenim gören 438 (219 Kız, 219 Erkek) 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırma olup, öğrencilerin bilmeceleri anlamaya ilişkin var olan durumları tespit edilmiştir. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen, `Bilmeceleri Anlama Ölçeği` ile elde edilmiştir. Veriler SPSS 15.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, varyans analizlerinden Mann-Whitney U testi, Kruskall-Wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca her bir soru için yanıtlanma örüntüsünü ortaya koymak amacıyla kay kare (x²) istatistiği yapılmıştır.Yapılan analizler sonucunda, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilmeceleri anlamlandırma düzeyleri düşük çıkmıştır. Ayrıca bilmeceleri anlama düzeylerinde cinsiyet, anne ve baba eğitimi, gelir seviyesi ve bilmecelerin biçimsel özellikleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilmece, Eğitim, Dilsel ve DüĢünsel GeliĢim, Söz Varlığı The main objective of this research is to determine the comprehension of primary school 4th class students depending on the structural characteristics of riddles by analysing riddles in various aspects.The study group of the research was composed of 438 (219 Female, 219 Male) 4th class students at primary schools in the Buca district of the city of Izmir during 2014-2015 education period. In this descriptive research in survey method, the existing case about the students' comprehension of riddles was determined. The data were acquired using `Riddle Comprehension Scale` developed by the researcher. The data were analysed using SPSS 15.0 program. During data analysis, such variance analysis types as Mann-Whitney U test and Kruskall-Wallis test were used. Also, chi-square (x²) statistics was conducted to reveal the answering pattern for each question.As a result of the analyses, riddle interpretation levels of primary school 4th class students turned out to be low. Also, significant differences were determined at riddle interpretation levels in terms of gender, parent education, income level and structural characteristics of riddles.Key Words: Riddle, Education, Language and Intellectual Development,Vocabulary
Collections