Üniversite öğrencilerinde kariyer kararları ile mükemmeliyetçilik, öğrenme motivasyonu ve akademik başarı arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde kariyer kararı ile mükemmeliyetçilik, öğrenme motivasyonu ve akademik başarı arasındaki ilişkileri incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında kariyer kararı, öğrenme motivasyonu ve mükemmeliyetçiliğin akademik başarı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu araştırma betimsel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modelli bir çalışma niteliğindedir. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılında İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi'nin farklı fakültelerinin 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplam 417 öğrenci katılmıştır. Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin kariyer kararlılık düzeyini ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen Kariyer Kararı Ölçeği (KKÖ), mükemmeliyetçilik düzeylerini belirlemek için Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ), öğrenme motivasyonlarını değerlendirmek için Akademik Güdülenme Ölçeği ve akademik başarı düzeyleri ve diğer demografik özellikleri hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, alanyazına paralellik göstermektedir. Akademik başarı ile kariyer kararı, mükemmeliyetçilik ve öğrenme motivasyonu arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin kariyer kararsızlık düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre; mükemmeliyetçilik düzeyleri ve öğrenme motivasyonlarının cinsiyete, öğrenim görülen fakülteye ve sınıf düzeyine göre; akademik başarılarının ise cinsiyete, öğrenim görülen fakülteye, ikamet edilen yere, gelir kaynağına ve yaşa göre anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Kariyer kararı, mükemmeliyetçilik, öğrenme motivasyonu, akademik başarı In this research, we aimed to examine the relationship between career decision, perfectionism, learning motivation and academic achievement among the university students. Under the research career decision, perfectionism and learning motivation's effects on academic achievement were examined. This study attribute a relational model of descriptive research model.This study was consisted of 417, in 2th, 3th and 4th grade university students which from different departments of Dokuz Eylul University in İzmir provision in the 2013-2014 academic year. Within the research, in order to measure the university students career decision level, researchers used the Career Decision Scale (CDS) which developed by researcher, Multi Dimensional Perfectionism Scale (MPS) to determine perfectionism levels, Academic Motivation Scale (AMS) to assess learning motivation and personal information form which developed by researcher was used to obtained the academic achievement and other socio-demographic characteristics.The finding of the research is consistent with other literature, and determined there was a significant positive relationship between career decision, perfectionism, learning motivation and academic achievement. Career indecision level was differentiated by gender and class which located socio-demographic variables. Students perfectionism levels indicated a significant difference among gender, faculty and grade variables. Students learning motivation indicates a significant difference according to gender and faculty variables. Students academic achievement indicates a significant difference according to gender, faculty, place of resident, source of income and age variables.Key Words: career decision, perfectionism, learning motivation, academic achievement
Collections