İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin analiz-I-dersinde alan dili kullanımlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin analiz-I dersinde matematiksel dil kullanımlarını incelemektir. Bu araştırmada , ilköğretim matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin analiz öğrenme alanında matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme becerileri incelenmiş ve matematik başarıları ile cinsiyetleri arasındaki ilişki üzerinde durulmuştur. Ardından matematiksel dil kullanıma ilişkin görüşleri değerlendirilerek matematiksel dil kullanabilme becerileri, cinsiyetleri ve matematik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmada genel tarama modeli kabul edilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans öğrenimi gören 2. Sınıf lisans öğrencileri oluşturmuştur.Araştırmada iki tane veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan bir tanesi öğrencilerin analiz öğrenme alanında matematiksel dil kullanım becerilerini belirlemeyi amaçlayan 5 açık uçlu, 20 test sorusundan oluşan bir başarı testidir. İkinci veri toplama aracı ise öğrencilerin matematiksel dile ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan Bali-Çalıkoğlu (2002)' nun geliştirdiği `matematik öğretiminde dil ölçeği`nden yararlanılarak Esra AKARSU tarafından geliştirilen matematiksel dil ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama araçları 2014-2015 eğitim öğretim yılında uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 bilgisayar paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin analiz öğrenme alanında önemli eksiklikleri olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin analiz öğrenme alanında matematiksel dil kullanım becerilerinin yeterli düzeyde olmadığı ve analiz öğrenme alanında bazı kavram yanılgısına sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin matematiksel dil kullanımları ile akademik başarıları arasında düşük düzeyde, anlamsız bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin matematiksel dili anlayabilme ve kullanabilme düzeylerinin cinsiyetlerine göre farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin matematiksel dili kullanabilme düzeyleri ile matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşleri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Öğrencilerin akademik başarısı ile matematiksel dil kullanımına ilişkin görüşleri arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Katılımcıların dil kullanımına ilişkin tutum düzeyleri cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir ve farklılaşma erkekler yönünde pozitif olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Matematiksel dil, analiz, analiz öğretimi The purpose of this research is to study using main language of primary school mathematics students in the lecture of Analysis –I .In this research figuring out and using mathematical skills in the field of analysis learning of primary school math preceptorship undergradute students were scrutinized and on the reletionship between gender and mathematical accopmlishment were focused on this study.Besides, outlook on the use of mathematical language was interpreted and on the reletionship between mathematical language skills,gender and mathemathics accomplishment were in depth scrutinized. In the research,general screening model was approved.The 2th grade math preceptorship students who were educated in the Buca Education Faculty in the academic year of 2014-2015 contained the participants of the study. Two data collection methods were used in the study.The first one is achievement test making up of 20 questions, 5 of them are open- ended questions ,aiming at determine mathematical language using skills in the field of analysis learning.The second data collection method,likert-type scale of mathematical languge,prepared by researcher using the scale developed by Çalıkoğlu Bali (2002), and developed by Akarsu Esra ,aimed to determine view of students' mathematical language was used.Data collection tools were implemented in 2014-2015 academic year and SPSS 15.0 package program was used for computer analyis of the data collected. In consequence of the study,It was concluded that students have substantial lackness in the field of analysis learning.It was obviously seen that, students falls short of mathematical language using skills and have misconception in the field of analysis learning. Furthermore,It was obviously seen that there is an insignificant reletionship between mathematical language using and academic success of the students.So, mathematical language and using levels differ from each other in terms of their genders.It is determined that there is a significant reletionship in a low level between using language levels and views concerning matmatical language using of the students.It in accordince with mentioned, there is a significant reletionship in a low level between academic success and mathematical language using.Keywords: Mathematical language, analysis, teaching analysis
Collections