Okul öncesi dönemde erken matematik yeteneği düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada okul öncesi dönemde yaş, cinsiyet, daha önce okul öncesi eğitim alma durumu, toplam kardeş sayısı, doğum sırası, ikamet bölgesi(Köy-İlçe Merkezi) anne-baba öğrenim durumu bağımsız değişkenlerinin matematik yetenek puanı bağımlı değişkenine etkisi araştırılmıştır. Çalışma bulgularının program geliştirme, pedagojik müdahaleler ve çocukların matematik becerilerini hedefleyen değerlendirme araçları üzerine yapılacak yeni çalışmaları destekleyerek erken dönem matematik eğitimine katkıda bulunması beklenmektedir.Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılında Hatay ilinin Reyhanlı ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullara devam eden ana sınıfı öğrencileridir. Araştırmanın evreni temsil gücünü arttırmak için olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden küme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme 10 farklı okuldan 191 çocukalınmıştır.Araştırmada erken matematik yeteneği düzeylerinin belirlenmesinde Herbert P. Ginsburg ve Arthur J. Baroody tarafından geliştirilen Türkiye için geçerlilik ve güvenilirlik çalışması Erdoğan (2006) tarafından yapılan Erken Matematik Yeteneği Testi-3 (Test of Early Mathematics Ability -Third Edition- TEMA-3) kullanılmıştır.Araştırma sonucunda TEMA-3 puanlarında cinsiyet ve doğum sırası değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. Daha önce okul öncesi eğitim alan çocukların almayanlara, ilçe merkezinde ikamet edenlerin, kırsal bölgede ikamet edenlere, Annesi-Babası yükseköğretim ve ortaöğretim mezunu olanların ilköğretim mezunu olanlara, iki çocuklu aileden gelenlerin dört ve üzeri çocuklu ailedengelenlere göre TEMA-3 puanlarının anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır. In this study investigate level of children early mathematic ability and effect of some independent variables such as age, gender, before preschool experience, total number of sibling, birth order, living place (Urban-Rural) and parent's educational level is investigated. Study's findings are expected to be useful in program development, pedagogical intervention and early childhood math education.The descriptive research model was used in this study. Participants were gathered from Hatay/Reyhanlı in 2015/2016 academic year. Participants consist of 191 children from 10 schools. Cluster sampling method was used to improve the representativenes of the survey universe.Test of Early Mathematics Ability -Third Edition- (TEMA-3) which is developed by Ginsburg and Baroody (2003) was used to collect data.Test's reliability and validity study was conducted by Serap Erdogan (2006) for Turkey.The results indicated that the independent variables of gender and birth order are not statistically effect children's math ability scores. The children who have preschool experience have statistically higher score than have not. The children who lives in urban area have higher scores than rural area. The children who's parent's univercity and high school degree have statisticliy higher scores than primary degree. The children who has max one sibling have statistically higher scores than three and more.
Collections