Doğa eğitimi etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve bilgi düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, derse entegre ancak ders dışında uygulanan Doğa Eğitimi Etkinliklerinin (DEE), ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevre eğitimine yönelik tutum ve bilgi düzeylerine etkisini araştırmaktır.Yarı deneysel olarak kurgulanan bu çalışmanın örneklemini rastgele örnekleme yolu ile seçilen İzmir ili Tire ilçe merkezinde bulunan bir ortaokulun iki şubesinde öğrenim gören 56 öğrenci (30 kız ve 26 erkek) oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği (ÇTÖ) ve Çevre Bilgisi Testi (ÇBT) kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Doğa Eğitimi Etkinliklerinin (DEE) uygulandığı deney grubunda, çevre eğitimi ile ilgili hem tutumu hem çevre bilgisi anlamında akademik başarıları olumlu yönde değiştirirken, kontrol grubunda öğrencilerin tutumları gelişme kaydetmiş, çevre bilgisi anlamında akademik başarılarındaki artış ise istatistiksel olarak anlamlı olmamıştır (p<,05). The main purpose of the study is to analyze the effects of outdoor Nature Education Activities (NEA) on 7th grade students' knowledge levels and attitudes towards the environment.The study is designed as a quasi-experimental study. 56 students (30 females and 26 males) from two different classes at a randomly selected public school in Tire, Izmir.In this study, `Environmental Attitude Scale` (EAS) and `Environmental Knowledge Test` (EKT) are developed to collect various data along.Quantitative data outcomes of this study are analyzed with t-test. Unrelated exemplification is used with t-test and ANOVA and qualitative exemplifications are used by technical analyses.In the experimental group where Nature Education Activities (NEA) have been used, environmental education has changed positively in both attitude and success. However, in the control group, attitudes of students have changed but academic success has not meaningfully changed statistically (p<,05).
Collections