Katı cisimlerin öğretiminde dinamik geometri yazılımı destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumuna ve uzamsal düşünmelerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı katı cisimlerin öğretiminde dinamik geometri yazılımı destekli öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik tutumuna ve uzamsal düşünmelerine etkisinin araştırmaktır.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kabul edilmiştir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, İzmir ili Menemen ilçesinde bulunan bir ortaokulda 7. Sınıfa devam eden 40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama yapılan ortaokulun yedinci sınıfında farklı iki derslikte öğrenim gören öğrenciler deney ve kontrol gruplarını oluşturmuştur. Deney grubunda 23, kontrol grubunda ise 17 öğrenci bulunmaktadır.Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Bu araştırmada süreç içinde, dinamik geometri yazılımı kullanarak yapılan katı cisimlerin öğretiminin uzamsal yeteneklere olan etkisini incelemek amacıyla `Zihinsel Döndürme Testi` ve öğrencilerin geometriye yönelik tutumlarını incelemek amacıyla `Geometri Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, dinamik geometri yazılımı destekli öğretim yöntemi matematik dersinde katı cisimler konusunun öğretiminde öğrencilerin uzamsal düşünmelerini arttırmıştır ve dinamik geometri yazılımı destekli öğretim yönteminin öğrencilerin geometriye yönelik tutumunda etkisi yoktur. Bununla birlikte dinamik geometri yazılımı destekli öğretim yöntemi ile yapılan matematik dersinde ve geleneksel öğretim yöntemleri ile yapılan matematik dersinde öğrencilerin uzamsal düşünmeleri ile geometriye yönelik tutumları arasında bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to investigate the effects of the ınstruction of the solid matters assisted with dynamic geometry softwares on the 7th graders' attitudes towards geometry and spatial thinking.The pretest-posttest control group experimental design was adopted by the research. This research was conducted with 40 7th grade students from a school at Menemen in İzmir in 2014-2015 acedemic years spring semesters. The students from two different classrooms at 7th grade in application school were experiment and control groups. There were 23 students in the experiment group and 17 students in the control group.In the research quantitative approach was adopted. In this research within the process, `Mental Rotation Test` has been used to research the effects of teaching The solid matters to spatial abilities assisted with Dynamic Geometry Software and `Geometry Attitude Scale` has been used to examine the attitudes of students towards geometry . Data obtained during the research were assesed by SPSS 15.0 packet program.According to the results of the research assisted with dynamic geometry softwares method raised the levels of spatial thinking in solid matters instruction, and dynamic geometry assisted instruction didn't have an effect on student's attitudes towards geometry. In addition to this there wasn't a relation between students' spatial thinking and attitudes toward geometry in dynamic geometry softwares method assisted instruction class and traditional instruction class.
Collections