Grafik Tasarımda Toplumsal Olgu ve Estetik Kaygıların Tasarım Sürecine Etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik tasarım, teknolojinin gelişmesi ve pazarlama sektörünün artışa geçmesiyle birlikte günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Bununla birlikte özgün ve yaratıcı tasarımlara, tasarımda farklı anlayışlara ihtiyaç duyulmaktadır. Grafik tasarımda yaratıcılık ve özgünlüğün ön plana çıkmasıyla birlikte; tasarım süreci tasarımcılar için oldukça özenle ve dikkatle yürütülmesi gereken bir süreç haline gelmiştir. Grafik tasarım sürecinden yola çıkılan bu araştırmada; tasarım sürecinde grafik tasarımcının hedef kitleye ulaşma yolundaki sosyolojik ve psikolojik unsurlar üzerinden incelenmiştir. Bu unsurlardan sınıflama yapılmaksızın 'toplumsal olgu' ve 'estetik kaygı' kavramları üzerinde durulmuş, tasarım sürecine ve tasarımcıya etkileri ile birlikte ele alınarak, nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Grafik tasarımda, tasarımcı ve tasarım sürecine değinilerek, bu kavramlardan toplumsal olgu ve estetik kaygı ile bağlantılı olanlar ele alınmıştır. Grafik tasarım ürünlerinden, toplum ve estetikle bağlantılı örnekler ile birlikte ortaya konulan kavramlara açıklık getirilmiştir. Bu bağlamda; araştırmanın içerdiği örnekler, karşılaştırmalar ve anlatımlar sayesinde, grafik tasarım sürecine ve grafik tasarımcıya dair önemli kavramların açıklık kazanacağı öngörülmektedir. Graphic design has become a part of our daily lives with the development of technology and marketing. Besides these, original and creative design, and different design concepts also have become necessary. The design process turned into a process which needs to conduct with high care and attention with the rising of creativity and originality in graphic design.In this research, which based on graphic design process, the designer's attitude to reach the target group examined through sociologic and psychological elements. Among these elements without any classification 'social phenomena' and 'aesthetics' concepts are chosen, a qualitative research has been made by the handling the effects to the design process and designer.The graphic design, designer and design process studied, and among these concepts the social phenomena and aesthetics related ones chosen. The concepts defined and determined on graphic design products related with society and aesthetics. In this context, it is accepted that significant concepts of graphic design process and graphic designer clarified with the help of samples, comparisons and explanations, which the research includes. Keywords: Graphic design, design process, social phenomena, aesthetics.
Collections