1980 sonrası post-modern sanatsal yaklaşımda iz kavramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel çıkış noktası `iz` kavramıdır. İz kavramının görsel oluşum sürecinin sanatçı tarafından tanımlanarak sorgulanması ve izleyiciye aktarım aşamasının incelenmesi, araştırmanın temel çerçevesini oluşturmuştur. Bu amaçla öncelikle, iz kavramının 1980'den günümüze kadar olan gelişim süreci araştırılarak, seçilen sanatçıların, sınırlandırılan tarihsel dönem içerisinde iz kavramını düşünsel boyutta yansıttığı ve tezin temel problemlerini karşıladığı görülmektedir.Bu araştırmada; iz kavramı, algısal farklılıklar ve aktarım süreçleri ile birlikte değerlendirilerek genel bir yargıya varılmıştır. Elde edilen bu veriler kapsamında, betimleme modelinde tümden gelim yöntemi kullanılarak sonuca ulaşılmıştır. İz kavramının 1980 den günümüze süreç içindeki post-modern yaklaşımlarına bakılmıştır. Bu kavramın farklı disiplinlerin psikolojik, sosyal algıdaki iz yaklaşımları post modern yorumla, eserler ve kavramsal çalışmalar üzerindeki, bellek, zihin ve algı üzerine etkileri incelenmiştir. Verilerin toplanması sırasında alt problemlere kaynaklık eden yazılı, görsel ve sanal sağlayıcılardan yararlanılmıştır. Ulaşılan veriler için amaçlı tarama yapılmış ve konulara göre gruplandırılmıştır. Gruplandırılan verilerde betimleme analiz ve yorumlama yöntemi kullanılmıştır.1980 sonrası postmodern sanatsal yaklaşımda iz kavramı; sanatçıların sorunsallaştırma süreci üç temel problem üzerinden çözümlenmiştir. Bunlardan ilki bellek ve bellek süreçleri açısından sanatçı üzerindeki etkilerinin nasıl olduğu, ikincisi gerçeklik algısı ve iz kavramı, üçüncüsü sanatçı algısında iz kavramı olarak belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Post-modern sanat, İz kavramı, Gerçeklik, Algı, Bellek The basic outcome of the research is the concept of `trace`. The investigation of the visual formation process of the concept of trace by the artist and the examination of the stage of transmission to the audience constituted the basic framework of the research. For this purpose, first of all, the concept of trace was investigated from 1980 to the present day, and it is seen that the selected artists reflect the concept of the trace in the intellectual scale within the limited historical period and meet the basic problems of the thesis.In this study; The concept of trace was evaluated together with perceptual differences and transfer processes by which a general judgment was reached. Within the scope of this obtained data, we came to a conclusion using the deduction method in the description model. The post-modern approaches of the concept of trace within the process starting from 1980 were examined. Using post-modern interpretation, the trace approaches of in psychological and social perceptions of different disciplines of this concept was examined as well as its effects on memory, mind and perception on works and conceptual studies.During the collection of the data, written, visual and virtual providers that source the underlying problems were used. Intentional scanning was performed for data and they were grouped according to topics. In the grouped data, descriptive analysis and interpretation methods were used. After 1980 the concept of trace in postmodern artistic approaching; the process of artists' problematizing was solved out with three problems. The first one is how their effects are felt on the artist in terms of memory and memory processes, the second is the concept of reality sense and trace, and the third is the concept of trace in the artist's perception.Key Words: Post-modern art, Trace concept, Reality, Perception, Memory.
Collections