Yabancı dil olarak Türkçe sınıflarında konuşma becerisini geliştirmeye yönelik materyal hazırlama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlık sürekli iletişim içerisindedir. Farklı topluluklardan insanlar birbirlerinin dillerini öğrenerek iletişim içerisine girmektedir. Yabancı bir dil öğrenirken kişiler sözlü iletişim becerileri üzerinde öncelikli olarak dururlar. Konuşma becerisi kişiler arasında sözlü iletişimi sağlamak için gerekli becerilerden biridir. Günlük hayatta sıklıkla kullanılan konuşma becerisini öğrenilen yabancı dil için geliştirmek destekleyici unsurlar gerektirmektedir. Ülkemize gelen yabancı öğrencilerin Türkçe dilinde konuşma becerilerini geliştirmek için özel hazırlanacak ders materyallerinin kullanılması bu nedenle önem teşkil etmektedir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılacak konuşma becerisini geliştirme amaçlı materyal geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda alanyazın taraması yapılmış, konuşma becerisinin ne olduğu, konuşma becerisinin yabancı dil öğretim programlarını şekillendiren Avrupa Ortak Başvuru Metni'nde nasıl ele alındığını, materyal tasarlama ilkeleri ve konuşma becerisi materyali hazırlama konularına değinilmiştir. Bu ilkeler doğrultusunda hazırlanan materyallerin Dokuz Eylül Üniversitesi Dil Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi öğrencileri üzerinde uygulaması yapılmış, uygulama sonucu elde edilen veriler yorumlanmıştır. People always communicate with each other. Different communities learn each other's language to have a communication. When a language is being learnt, people primarily dwell upon the oral communication skills. Speaking skills are one of the essential skills to maintain the oral communication between people. Supportive elements are needed in order to improve daily speaking in the foreign language. It is important to use specifically prepared materials to improve speaking skills of the students who come to our country.The purpose of this study is to prepare speaking skill materials to use in Turkish as a foreign language classes. For this purpose literature screening was made and topics such as the meaning of speaking skill, how speaking skill was handled in Common European Framework, material preparation principles and speaking skill materials preparation are mentioned.The materials prepared in accordance with the principles, were applied on Dokuz Eylül University Language Research and Teaching Center students and the data of the application is interpreted for the research.
Collections