Ön-ergen pazarı ve reklamın ön-ergen pazarı üzerindeki etkileri: Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde üzerinde en çok konuşulan ve yoğun olarak pazarlamastratejisi geliştirilen demografik grup olan ön-ergen'ler, yaşları 8-12 arasındadeğişen kız ve erkek tüketicilerden oluşmaktadır. Ön-ergen'ler, küresel, şehirli,orta ve yüksek gelir düzeyine sahip ailelere sahip ve farklı markalara erişimiolan çocuklardır. Güç, bağımsızlık, eğlence ve aidiyet, ön-ergen'leri motiveeden başlıca güdüleyici (motivator) faktörlerdir. Ön-ergen'ler kendi aralarındamaceracılar, ikna edenler, takip edenler ve yansıtanlar olmak üzere dört grubaayrılırlar.Bugüne kadar yapılan çalışmalarda, ülkemizdeki çocuk ve genç pazarıile ilgili bazı konuların üzerinde durulduğu, ancak doğrudan ön-ergentüketicilerin özelliklerini ortaya koyan, dünyadaki mevcut durum ilekarşılaştıran ve tutundurma araçlarının ön-ergen'ler üzerindeki etkisiniincelemeyi amaçlayan bir çalışma yapılmadığı gözlenmiştir.Böyle bir çalışma yapmaktaki amaç, ön-ergen pazar dilimine ait olantüketicilerin genel davranış özelliklerini, ihtiyaçlarını, beklentilerini ve ilgialanlarını belirlemektir. Ayrıca, ön-ergen'ler üzerinde en etkili olantutundurma aracını saptayarak, bu pazar dilimine yönelik çalışan işletmelereön-ergen'lere en etkili ve doğru biçimde ulaşmanın nasıl mümkün olacağınıgöstermektir. Bu konuların incelenmesinin mevcut pazarlama literatürüneyarar sağlayacağını düşünmekteyim.Anahtar Kelimeler: Ön-Ergen, Ön-Ergen Grupları, Ön-Ergen Pazarı'nınÖzellikleri, Marka, Tutundurma Karması Elemanları, Güdüleyici Faktörler Tweens market is used to describe those kids who are ?in between?being little kids and being teenagers. The defining characteristic of this marketis their ?split personality? that toggles between kid behaviors and attitudes andthose of a teenager. They are dubbed as the most global generation yet tocome. Tweens are urban, well-off, happy, smart and imaginative individuals.They have access to a wide array of brands. Power, freedom, fun andbelonging are the four essential motivators for today?s tweens. They aregenerally divided into four groups: edges, persuaders, followers and reflexives.Several research studies have been conducted in Turkey regardingcertain aspects of children and teenagers but no specific study has been doneon the tweens market yet.The main purpose of this study is two-fold. First, the study examinesthe needs, wants, behavior patterns, expectations and social trends of asample of Turkish tweens, and provides some comparisons regarding thetweens around the globe. Second, the study determines which specificpromotional tool (media type) has the greatest impact on the tweens. Theresults of this research will be valuable not only for the theoretical marketingapplications, but will also provide major insight for those companies that areactively targeting tweens.Key Words: Tweens, Tweens market, Tweens Groups, Tweens & Brands,Promotional Mix Elements
Collections