Bilişsel Gelişim Programının (COGENT) özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuma ve yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, özel öğrenme güçlüğü olan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanan COGENT Bilişsel Gelişim Programı'nın öğrencilerin okuma hızı, okuma hataları, okuduğunu anlama, işittiğini yazma ve gördüğünü yazma becerilerine etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu özel öğrenme güçlüğü olan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden sekizi deney, sekizi kontrol grubuna rastgele atanmış ve deney grubunda yer alan öğrencilere altı hafta 12 oturum boyunca COGENT uygulanmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Çalışma gurubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test ölçümleri sırasında okuma hızı, okuma hataları, okuduğunu anlama, işittiğini yazma ve gördüğünü yazma becerileri değerlendirilmiştir. Son testlerin tamamlanmasından iki hafta sonra deney grubunda yer alan öğrencilere izleme testi uygulanmıştır. Test bulgularının analizi için Mann Whitney – U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, uygulanan müdahalenin deney grubunda yer alan öğrencilerin okuma hızlarını arttırdığı, okuma hatalarını azalttığı, okuduğunu anlama ve işittiğini yazma becerilerini geliştirdiğini göstermiştir. Ayrıca bu gelişmelerin iki hafta sonra da kalıcılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin gördüğünü yazma becerilerinde ortalama artışı olmasına rağmen anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Araştırmanın sosyal geçerlik verileri için yapılan görüşmelerde öğrencilerin etkinlikleri sevdikleri ve uygulamanın devam etmesini istedikleri belirlenirken öğretmenler de öğrencilerinin okuma-yazma becerilerinde ve bazı sosyal becerilerinde gelişmeler gözlemlediklerini ifade etmişlerdir. The purpose of this study is to investigate the effects of the COGENT Cognitive Enhancement Program which is applied to third and fourth grades students with specific learning disabilities on reading speed, reading errors, reading comprehension, writing to dictation, and text copying skills. The study group of the research consists of 16 students with specific learning disabilities. Eight of these students were randomly assigned to the experimental group and eight to the control group and the COGENT applied to the students in the experimental group through six weeks and 12 sessions. No intervention was applied to the students in the control group. During the pre-test and post-test measurements of the study group reading speed, reading errors, reading comprehension, writing to dictation, and text copying skills were evaluated. A follow-up test was applied to the students in the experimental group two weeks after the post-tests were completed. Mann Whitney- U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were used for the analysis of the findings. The results of the research showed that the intervention improved reading speed, reduced reading errors, enhanced reading comprehension, and writing to dictation skills of students in the experimental group. Besides, these developments were found to be permanent after two weeks. Although there were improvements in means, there was no significant difference in students' text copying skills. In the interviews conducted for the social validity data of the research, the students stated that they liked the activities and wanted the practices to continue, and the teachers stated that they observed improvements in their students' reading-writing skills and some social skills.
Collections