Görsel kültürde bir tüketim nesnesi olarak beden: Video klipler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma tüketim toplumunun görsel kültüründe bir tüketim nesnesi olarak bedeni müzik video klipleri üzerinden incelemektedir. Çalışma üç ana bölüme ayrılmakta ve ilk olarak tüketim toplumu ve simgesel tüketim kavramı tartışılmaktadır. İkinci bölümde tüketim toplumunda beden ve işlevleri üzerinde durulmakta, son bölümde ise, ilk kez 2003-2006 yılları arasında yayınlanmış 6 adet Türk müzik videosunun analizine yer verilmektedir. This study investigates the body as a consumption commodity in the visual culture of consumer society through music video clips. The study is divided into three main chapters and consumer society with the concept of symbolic consumption is discussed firstly. In the second chapter, the study focuses on the body and its functions in the consumer society. In the last chapter, 6 Turkish music videos which were broadcasted for the first time between 2003-2006, are analyzed.
Collections