Hollywood sinemasında kültürel temsil ve oryantalizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 17. ve 19. yüzyıllar arasında Doğu hakkında yazan seyyahların gezi metinleri içinde ürettikleri Doğu imgeleriyle, ?gezgin? temasını işleyen Hollywood filmlerindeki Doğu/Doğulu imajları arasındaki etkileşimin ve Oryantalist gelenek içinde yaratılan söylemin filmlerdeki Doğu temsilleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada ?gezgin? temasını işleyen ve Mısır'ı konu edinen Indiana Jones Raiders of the Lost Ark (1981), Mummy (1999) ve Mummy Returns (2001) gibi Hollywood filmlerinin Doğu'yu ve Doğuluları kültürel olarak konumlandırırken kullandıkları söylemsel pratiklerin incelenmesi ve seyyahların Doğu'yu betimlemek için ürettikleri imge, imaj ya da klişelerin film metinleri içindeki Doğu/Doğulu temsillerine nasıl etki ettiğinin ortaya çıkarılması için söylem analizi yönteminden yararlanılmıştır. Diyalog, görüntü ve eylem gibi üç temel öge dikkate alınarak incelenen filmlerde Doğu ve Doğuluların, seyyahların gezi metinlerinde oluşturdukları imaj, imge ve klişelerin kullanımıyla temsil edildiği belirlenmiş ve Doğu'nun, film ve gezi metinlerinde ortak özellikler yüklenerek temsil edilmesinde, Oryantalist söylem içinde yaratılan sabitleşmiş Doğu kurgusunun etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler1.Oryantalizm2.Hollywood Sineması3.Kültürel Temsil4.Söylem5.Seyyah In this study, it is aimed to reveal the connection between the Eastern images produced by the travellers that wrote about East in 17th and 19th centuries and the East/Eastern projections of the Hollywood movies with the ?traveller? theme, and to clarify the effect of the discourse created within the Orientalist tradition on the Eastern representations. The study uses (critical) discourse analysis method in order to identify the discoursive practices used for cultural positioning East and Easterns in Hollywood films with the ?traveller? theme and located in Egypt, like Indiana Jones Raiders of the Lost Ark (1981), Mummy (1999) and Mummy Returns (2001) and to unveil the effecting aspects of the images, signs and stereotypes that were used by the Western travellers while defining East on the East/Eastern representations within the movie scripts. Within the movies, which were intensively examined in three aspects, namely dialogue, image and action, it was seen that East and Easterns were represented in accordance with the signs, images and stereotypes that were used in the literature of the travellers and it was concluded that the representation of East in both the films and travel literature with the same common qualities was a consequence of the stable and concrete Eastern fiction of Orientalist discourse.Keywords1.Orientalism2.Hollywood Cinema3.Cultural Representation4.Discourse5.Traveller
Collections