Emniyet teşkilatında öğrenen merkezli polis eğitim modeline geçiş ve iş doyumuna etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Emniyet Teşkilatında ?Polis Eğiticileri Geliştirme Uzmanlığı? kursu ile çeşitli rütbe ve görevdeki personele verilen öğrenen merkezli eğitimin iş doyumu üzerindeki etkisini tespit etmek, eğitim öncesi ve sonrası iş doyum düzeylerini ölçmektir.Bu amacı gerçekleştirmek üzere yapılanlar aşağıda sırası ile verilmiştir:1. Emniyet Teşkilatında, ?Polis Eğiticilerini Geliştirme Uzmanlığı? kursuna katılan ve ?Öğrenen Merkezli Eğitim? konusunda hizmet içi eğitim alan uzman personellerin görüşlerinden yaralanılarak ön bilgi tespiti ve literatür taraması yapılmıştır.2. Eğitim duygu ve düzeyleri ile iş doyum düzeylerini ölçmek için kullanılacak olan ölçme aracı geliştirilme aşamasında Emniyet Teşkilatından uzman görüşleri alınmıştır.3. Ölçme aracı için yetkili makamdan gerekli onay alınarak, 01.01.2006 / 30. 07.2008 tarihleri arasında Emniyet Genel Müdürlüğü - Eğitim Dairesi Başkanlığından ?Polis Eğiticileri Geliştirme Uzmanlığı? kursu almış 100 personele uygulanmıştır.4. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçme aracı olarak kullanılan anket formu ile elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, X2 (ki ? kare) analizi ile tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi . 05 olarak kabul edilmiştir.5. Yapılan istatistiksel analizlerin sonucunda; Emniyet Teşkilatında hizmet içi eğitim programı ?Polis Eğiticileri Geliştirme Uzmanlığı? kursu alan personellerin yaş, cinsiyet, eğitim, rütbe ve çalışılan yıl bilgileri ile sonuçlar üzerinde testler yapılmış ve aralarında istatistiksel fark olmadığı görülmüştür. Ancak çalışılan birimlerin farklılıkları nedeniyle bu kapsamda fark olup olmadığı test edilerek şu sonuçlara varılmıştır.?Çalıştıkları birimlere göre personelin doyum düzeyleri farklılık göstermektedir.?Eğitim sonrası iş doyum düzeyi ile eğitim öncesi iş doyum düzeyi eğitime bağlı olarak farklılık göstermiştir.?Eğitimin, eğitim öncesi ve sonrası düşünceler üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya konulmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER:1. Eğitim2. Hizmet içi Eğitim3. Öğrenen Merkezli Eğitim4. İş Doyumu. Purpose of this research is to determine the effect on job satisfaction, of learner focused training given to the active personnel of the General Directorate of Security at different ranks under the ?Course of Specialization in Improving Police Trainers?, and to measure the level of job satisfaction before and after training.To achieve this purpose:1.A scrutiny of literature and a preliminary survey of level of knowledge has been made on the basis of the comments of specialized personnel who have participated in the ?Course of Specialization in Improving Police Trainers? and have undergone in-service-training on ?Learner Focused Training? at the General Directorate of Security;2.Opinions of experts from the General Directorate of Security have been used in developing an instrument to be used in measuring the feelings about and level of training and job satisfaction;3.Necessary permissions for the instrument of measuring have been obtained from the authorities and this instrument has been used on 100 personnel who have undergone ?Course of Specialization in Improving Police Trainers? between 01.01.2006 and 30.07.2008 at the General Directorate of Security, Department of Education; and4.The results of the survey have been analyzed using SPSS software. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test, X2 (chi square) analysis and one sided variance analysis have been used in analyzing the data obtained from the questionnaire used as the instrument of measuring. Level of significance has been taken as .055.Results of the statistical analyses have been used to make tests on the data relevant to age, gender, education, rank and years worked with respect to the personnel undergoing an in-service-training on the ?Course of Specialization in Improving Police Trainers? at the General Directorate of Security and no statistical difference has been found between them. However, because of the differences between the departments where the personnel work, tests have been made to determine whether or not there is any difference in this respect and the following results have been obtained:-Job satisfaction levels of the personnel show differences by the units they work at.-Job satisfaction levels before and after the training show differences linked to the training.-The training has been found to have positive effects on the thoughts before and after the training.KEY WORDS:1. Training,2. In-Service-Training,3. Learner Focused Training,4. Job Satisfaction.
Collections