Atatürk Devrinde sanat tarihi çalışmalarının gelişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat tarihinin uygarlıklar için önemi, onları bugüne bağlayan değerleri pekiştirmesi ve gelecekle ilgili yok olma kaygılarını ortadan kaldırmasıdır. Sanat tarihi, bir milletin tarihiyle bağının kopmasını engelleyerek, onu geçmişiyle iletişim halinde tutar.Tezimin birinci bölümünde; öncelikle sanat tarihinin tanımı yapılarak sanat tarihinin bilim alanındaki yeri, dünya tarihinde ortaya çıkışıyla, Türkiye'de sanat tarihinin gelişim süreci ve sanat tarihinin eğitim alanındaki ilerlemesi anlatılmıştır.Tezimin ikinci bölümünde; Cumhuriyet öncesi sanat tarihi çalışmaları ve sanat eğitiminin gelişimi, Osmanlı Devleti'nde sanat tarihiyle modernleşme arasındaki ilişki ve sanat tarihi üzerinde yapılan çalışmalar kaynaklarla desteklenerek anlatılmış ve detaylandırılmaya çalışılmıştır.Tezimin üçüncü ve son bölümünde; Atatürk Döneminde sanat tarihinin gelişimi ve Atatürk'ün sanatsal anlayışı, Türkiye'de sanat tarihinin gelişiminde halkevlerinin rolü, Atatürk döneminde gelişen sanat tarihi dallarının Osmanlı'dan ayrılan yönleri, Atatürk döneminde sanat tarihi çalışmalarının kapsadığı alanlar, Ortaöğretimde sanat tarihi eğitimi, Cumhuriyet Dönemi'nde sanat tarihi alanında karşılaşılan sorunlar ele alınarak tarih perspektifinde yorumlanmaya çalışılmıştır. The importance of art history fort the whole civilisations is that it reinforces civilisations? contect to the present and eliminates worry about disseparing in the future. Art history like a bridge between past and present; nations and their historical backround.In the first chapter of the thesis; firstly the definition of art history, the place of art history in the social sciences are mentioned. Moreover the appearing of art history on the world then developmental period of art history and improvements of art history in the science of education in Turkey are analised detailly.In the second part of the thesis; studies about art history and before foundation of Turkish Republic and the developments of art education. In addition these, the relations between art history and modernization; works about art history are mentioned in the light of historical sources.In the third and last part of this thesis; some development of art history in the era of Atatürk and his artistic minds of Atatürk, the role of community centers in evaluations of art history, differences between Ottoman and Turkish means in art history, art history education in secondary education, lastly some problems in studies of art historical are criticised in the shadow of examples.
Collections