İşletmelerde örgütsel güven anlayışının algılanması ve demografik değişkenler açısından analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, literatürde büyük yer tutan ve işletmelerin faaliyetlerini etkin bir biçimde sürdürebilmesi için oldukça önemli bir role sahip olan örgütsel güven kavramı ile çalışanların demografik özellikleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın amacı, işletmelerde örgütsel güven algısının demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığı test etmek ve bu farklılaşmanın demografik değişkenlere göre ne düzeyde olduğunu ortaya koymaktır.Ankara ilinde faaliyet gösteren kamu ve özel sektör kurumlarındaki çalışanlar arasında yapılan anket çalışması doğrultusunda 440 adet geçerli anket değerlendirmeye alınmış, elde edilen veriler istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, araştırma modeline uygun olarak kurulan hipotezlerin bir kısmı desteklenmiş, bir kısmı desteklenmemiştir. Yaş ve medenî durum değişkenleri çalışanların örgütsel güven algılarında farklılaşmaya sebep olmazken, cinsiyet, eğitim, statü, kıdem ve sektör değişkenlerinin çalışanların genel örgütsel güven algıları ile örgütsel güvenin alt boyutları olan kuruma güven, yöneticiye güven ve çalışma arkadaşlarına güven algılarını farklılaştırdığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler1.Güven2.Örgütsel Güven3.Demografik Özellikler4.Kamu Sektörü5.Özel Sektör In this study, the relationship between the concept of organizational trust which has a significant place in the literature and plays a quite important role for organizations to sustain their activities in an efficient manner, and demographic features of employees is examined. The purpose of study is to test whether the perception of organizational trust differs in terms of demographic variables and at which level this differentiation is, according to demographic variables.In parallel with the questionnaire study among public and private sector employees performing activity in Ankara province, 440 valid questionnaires were included in evaluation and the obtained data were subject to statistical analyses. According to the results of statistical analysis, some of the hypotheses created in conformity with the research model were supported and some were not. While the variables of age and marital status do not cause differentiation in employees? perceptions of organizational trust, it was concluded that the variables of sex, education, status, seniority, and sector differentiated the employees? general perceptions of organizational trust, and perceptions of trust towards organization, trust towards managers, and trust towards colleagues, which are sub-dimensions of organizational trust.Key Words1.Trust2.Organizational Trust3.Demographic Characteristics4.Public Sector5.Private Sector
Collections