Elektronik haberleşme hizmetlerinin denetlenmesi, uygulanan yaptırımlar ve bunların yargısal denetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Elektronik haberleşme hizmetleri doğal tekel niteliğine sahip olmaları nedeniyle düzenleyici ve denetleyici kurumlar tarafından regüle edilmesi gereken en kritik kamu hizmetlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye'de mezkur hizmetler Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından kanunlar ve ikincil düzenlemelerle kendisine verilen görevler kapsamında düzenlenmekte ve denetlenmektedir.Tüm idari makamların olduğu gibi düzenleyici ve denetleyici kurum niteliğini haiz Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun da hizmetlerin denetlenmesi esnasında tespit edilen ihlaller neticesinde idari yaptırım uygulama yetkisine sahip olması kaçınılmazdır. Üstelik bu hizmetlerin stratejik önemi de dikkate alındığında bu yetki kaçınılmazdır.Öte yandan, Kurum tarafından işletmeciler hakkında uygulanan yaptırımların yargısal denetimi, Kabahatler Kanunu'nun 3 üncü maddesi dikkate alındığında idari yargı mercilerince gerçekleştirilmekte olup zaten idare hukukunun genel esasları da bunu gerektirmektedir. Since electronic communication services have a natural monopoly structure, distinguishes itself as one of the most critical public services those must be regulated by coordinating and supervising institutions. The above mentioned services in Turkey are coordinated and supervised under the framework of assignments provided to itself by laws and decrees by Information and Communication Technologies Authority.It is inevitable for Information and Communication Technologies Authority just as in all administrative positions having qualification of organizing and supervising institution structure to have power of applying administrative sanctions as a consequence of breaches fixed out during supervision of services. Moreover when the strategic importance of these services is considered this authorization is inevitable.On the other hand, the judicial supervision of sanctions implemented against operators by the Institution are realized before administrative judicial authority when 3rd Article of Misdemeanor is considered and in fact all principles of administrative law makes it necessary.
Collections