Dini sosyalizasyon sürecinde aile kurumunun önemi yetiştirme yurtlarında kalan gençler ile aile ortamında kalan gençlerin din algısı, dini tutum ve davranışları ve sosyal ilişkileri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma dini sosyalizasyon sürecinde aile kurumunun önemini sosyolojik bakış açısıyla incelemeyi konu edinmiştir. Araştırmanın temel varsayımı, aile ortamından ayrı kalan gençler ile aile ortamında kalan gençler arasında dini sosyalleşme açısından farklılıklar olduğu şeklindedir. Aile ortamından ayrılmış ve yetiştirme yurtlarında bakım ve koruma altına alınmış gençler ile aile ortamında kalan gençlerin sosyalleşmelerinde ve özellikle dini sosyalizasyon süreçlerinde farklılıklar olacağı düşüncesinden hareketle, Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu'na bağlı yetiştirme yurtlarında barınan 13-18 yaş grubunda toplam 431 kişi ile aile ortamında kalan toplam 428 genç arasında mukayeseli bir araştırma yapılmıştır.Araştırmamız dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çalışmanın amacı, önemi, kullanılan yöntem ve teknikler ile anket hakkında bilgiler içermektedir. İkinci bölüm kavramsal çerçeveden oluşmaktadır. Üçüncü bölümde ise araştırmanın evreni, örneklem grubu ve kontrol grubu hakkında bilgiler yer almaktadır. Dördüncü bölümde bulgular tablolar halinde verilmiş ve varsayımlarımız test edilmiştir.Araştırmamızdan elde edilen verilere göre aile ortamından ayrı kalan gençlerin, dini sosyalleşme açısından, aile ortamında kalan gençler ile büyük benzerlikler gösterdiği ortaya çıkmıştır. Yetiştirme yurtlarında kalan gençlerin din konusuna karşı ilgi düzeyleri, aile ortamında kalan akranlarından daha yüksek olduğu anlaşılmıştır. This study wants to examine that the importance of religious socialization in the process of the family institution has adopted a sociological perspective. Basic hypothesis of the study is, there are differences in religious socialization between young people who are separated from family environment and who are in family environment. There are differences of religious socialization of young people who are separated from the family environment and received under the care and protection in orphanages and young people who are living with family, a comparative study was made between 428 young people who are living with families and 431 people who are between 13-18 years old and lived in Social Services and Child Protection Institution (SHÇEK) affiliated to the orphanages.Our research consists of four parts. First part of the study contains, purpose of the study, importance, methods and techniques and information about the survey. The second part consists of the conceptual framework. The third section includes of the research universe, the sample group and control group information. The fourth part belongs for findings.According to the data obtained from our research living separate from the family environment of young people, in terms of religious socialization, young people remaining in the family environment that has emerged with great similarities. Young people lived in orphanages levels of interest in matters of religion is greater than young people who lived with their family.
Collections