Kadın kimliğinin algılanmasında medyanın rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadın Kimliğinin Algılanmasında Medyanın Rolü başlıklı tez çalışmamda amaçlanan toplumsal cinsiyet kalıpları göz önünde bulundurularak kadın kimliğinin medyada yansıtılmasının gözler önüne serilmesidir. Medya aracı olarak gazete köşe yazılarından Hürriyet Gazetesinden Ayşe Arman, Radikal Gazetesinden Perihan Mağden ve Zaman Gazetesinden Nihal Bengisu Karaca'nın 2008 tarihli kadınla ilgili yazıları seçilmiştir. Söylem analizi yapılan yazılar sonucunda medya da toplumsal cinsiyet mesajlarının üstü örtülü yada açık bir şekilde yeniden ve yeniden üretildiği ancak kadın yazarların kadın konusunda yeni söylemler üretme kaygısı taşıdığı gözlemlenmiştir. The aim of this thesis ?The role of Media at perception of Women Identity? is to define women identity on media considering gender roles. As media medium, columns of Ayşe Arman from Hurriyet, Perihan Mağden from Radikal and Nihal Bengisu Karaca from Zaman newspapers which are related to women issue that were written in 2008 have been selected to be reviewed by discourse analysis method. As a result, it has been defined that media re-genarete gender role messages again and again even clearly or implicitly however women writers have concern to form an untold new discourses .
Collections