Sağlık işletmelerinde algılanan hizmet kalitesi ve Ankara`da hastane türlerine göre bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık hizmetlerinin amacı insanın fiziksel, ruhsal ve sosyal olarak sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve bu durumun sürekliliğinin sağlanarak toplumun refah düzeyinin ve mutluluğunun geliştirilmesidir. Bütün hizmet kuruluşlarında olduğu gibi, sağlık kuruluşlarında da hizmet kalitesi önemli yer tutmaktadır.Bundan dolayıdır ki işletmelerin hizmet kalitesi için ortaya koydukları tüm çabaların yarattıkları etkilerin ölçülmesi, hizmeti alan müşterilerin sunulan hizmetleri nasıl algıladıkları, kalitenin hangi boyutlarında nasıl farklılıklar gösterdikleri ve elde edilen bu sonuçlara göre yeni tedbirlerin alınması sürekli iyileştirmenin anahtarı olmaktadır.Yukarıda ele alınan koşullar çerçevesinde bu çalışmada, sağlık alanında sunulan hizmetlerin kalitesinin bu hizmetleri alanlar tarafından nasıl algılandığı, bu hizmetleri sunan farklı hastane türlerine göre karşılaştırılarak değerlendirmelerde bulunmaktır. Böylece hastaların hizmet kalite algılarının hastane türlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve farklılıkların kalitenin hangi boyutları açısından ön plana çıktığı gibi tespitler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler:1.Kalite,2.Hizmet,3.Hizmet Kalitesi,4.Hastane Türleri,5.Hastane İşletmeleri The purpose of giving health services in a society is to protect and enhance individuals? physical, mental and social health and wellbeing. By achieving this goal, we can improve the level of social welfare and happiness of the society. The service quality has an important place in health organizations, as well as in the other organizations. as in the other organizations.Therefore measuring of the impacts that created for all the effort put forward by businesses to the quality of service, how do customers perceive the services offered on the service, how differentiated in which dimensions of quality and according to the results obtained by these new measures are the key to continuous improvement.Discussed above, under the conditions of this study, areas in the field of health services offered by this perception of the quality of services, according to the hospital by comparing different types of assessments is to offer these services. Thus, according to the type of hospital patients' perceptions of service quality differentiation between left and in terms of which are in the forefront of quality, such as differences in size determinations were made.Keywords:1.Quality,2.Services,3.Service Quality,4.Types of Hospital,5.Hospital Organizations
Collections