Halkbilimsel unsurların tiyatroda kullanılması: Ashura adlı gösterimin Aşure kavramıyla göstergebilimsel ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, halkbilimi merkezinde ''Ashura'' adlı gösterimin Greimas'ın göstergebilim yöntemiyle incelenmesi üzerinedir. Gösterim incelenirken, halkbiliminde ya tatlı kapsamında ya da taziye törenleri ekseninde ele alınan ''aşure'' nesnesine de tüm bunların aksine soyut, akademik bir düzlemde yaklaşılmıştır. Göstergebilim aracılığıyla, ''toplu özneler'' üstünden ''biz''i oluşturan yapı tanımlanmaya çalışılmıştır. ''Biz'' halkbiliminin temel taşlarındandır. Jan Assmann'ın ''bağlayıcı yapı'' kavramının üç alt başlığı üstünden alımlayıcı öznelerin (AÖ) anketleri, ele alınan mitler ve gösterimdeki türküler de analiz altına alınmıştır. Böylelikle, halkbiliminin bir sanat olayı aracılığıyla nasıl kullanıldığının da örneği verilmiştir. This study is about analyzing the notation of ashura with Greimas's semiology method according to Folklore. When the notation is being analyzed, ''asure'' , which is scrutinized as a desert or as a part of the condolence ceromonies in Folklore, is approched academically on the contrary of all of these.The structure that composes ''us'' is tried to have been identified via semiology due to ''collective subjects''. ''Us'' is one of the bulding blocks of Folklore. Receptive subjects surveys, the myths that is used and the ballads, which are in the notation, are analyzed according to three subtitles of the term ''Connective pattern'' of Jan Assmann. Thus, the example of how the folklore have been used via an artistic activity is given as well.
Collections