Kriz yönetiminde insan kaynakları planlaması: 2008 küresel finansal krizi sürecinde inşaat sektörüne ilişkin bir nitel araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler, içinde bulundukları piyasa koşullarında, her ne kadar ufak tefek sallantılara dayanıklı olsalar da, beklenmedik ve ani ortaya çıkabilecek ve işletmeleri hazırlıksız olarak yakalayabilecek, kriz olarak tabir edilen durumlarla karşı karşıya kalabilmekte, bu olağanüstü durumlarda olumsuz sonuçlarla karşılaşabilmekte ve bu işletmenin kapanmasına kadar gidebilmektedir. Bu olumsuz sonuçlara maruz kalmamak için işletmeler iyi bir kriz yönetimi ve bu safhada işletmenin yükünü sırtlayabilecek çalışanlara ihtiyaç duymaktadır. Bunun içinde işletmelerin çok daha önceden, kriz koşullarını da göz önüne alarak insan kaynakları planlamasını yapması ve gereken diğer tedbirleri alması ve planlarını buna göre yapması gerekmektedir.Bu noktadan hareketle bu çalışma, Kriz Yönetiminde İnsan Kaynakları Planlaması konusunu ele almıştır. Çalışmanın birinci bölümünde insan kaynakları planlaması üzerinde durulmuş, insan kaynakları planlamasının tanımı, önemi ve özellikleri üzerinde durularak, insan kaynakları planlamasının genel bir çerçevesi çizilmiştir.İkinci bölümde kriz kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Krizin tanımı, özellikleri, aşamaları, türleri ve olası sonuçları üzerinde durulmuş, krizin işletmeler üzerindeki olası etkileri anlatılmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde kriz yönetimi ve kriz yönetiminde insan kaynakları planlaması ele alınmış, öncelikle kriz yönetimi anlatılmış ve daha sonra kriz yönetiminde insan kaynakları planlamasının nasıl yapılması gerektiği, kriz aşamasında insan kaynağını işten çıkarmak yerine alınabilecek önlemler üzerinde durulmuştur.Dördüncü bölüm ise Ankara ilinde insan kaynakları departmanına sahip işletmeler üzerinde yapılan uygulama çalışmasını ve sonuçlarını içermektedir. Businesses are resistant to small quakes in the market conditions they operate. Nevertheless, they may face with unexpected and sudden situations, so-called crisis, suffer from negative outcomes of those extraordinary situations and even they may have to close down at the end. In order to avoid those negative outcomes, businesses need a well-functioning crisis management and employees to bear their burden, that is, human resource. Therefore, businesses must prepare human resources plans before and take measures considering crisis conditions. From this point, this study has addressed the issue of the Planning Human Resources in Crisis Management. The first chapter focuses on human resources planning, its definition, and a general framework is drawn with specific emphasis on the importance of human resource planning.The second chapter explains the concept of crisis. It focuses on the definition, characteristics, stages, and possible consequences of the crisis and describes the possible effects on businesses. In the third chapter, crisis management and human resource planning in crisis management is discussed. Primarily, crisis management is explained. Then, the chapter deals with how the human resources planning needs to be done, and the measures to be taken instead of dismissing employees.The fourth chapter includes a case study in firms with human resources departments in Ankara its results.
Collections