Kurumsal web sitesi tasarımında beden dili göstergeleri: Dışişleri Bakanlığı`nın resmi internet sitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Kurumsal web sitesi tasarımında beden dili göstergeleri: Dışişleri Bakanlığı'nın resmi internet sitesi örneği` başlıklı tez, yeni medyanın siyasetçiler tarafından siyasi tanıtım amaçlı olarak nasıl kullanıldığını ortaya koymak üzere gerçekleştirilmiştir. Kurumsal web sitesi tasarımı inceleme konusu olduğundan birçok yeni medya ortamı arasından örneklem evreni web sitesi seçilmiştir. Dışişleri Bakanlığının resmi internet sitesi iç ve dış siyasi gündemde üst sıralarda yer alması nedeniyle incelenmiştir. Siyasi atama ile göreve gelen Dışişleri Bakanı Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu politikacı kimliği ile ele alınmış olup, beden dili göstergeleri bağlamında Dışişleri Bakanlığı'nın kurumsal internet sitesinde (www.mfa.gov.tr) yer alan fotoğrafları konumuz kapsamında değerlendirilmiştir. Fotoğraflardaki beden dili görselleri ikonografik yaklaşım doğrultusunda betimsel olarak incelenmiştir. Bu çalışmada, Dışişleri Bakanlığı'nın internet sitesinin ve sosyal ağ hesaplarının görsel kültür politikasının ve Dışişleri Bakanı Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu'nun kurumsal internet sitesinde yer verilen fotoğraflarından 487 tanesine ait görsel verileri el-kol hareketleri, yüz ifadeleri, giyim tarzı vb. açılardan değerlendirilmesi suretiyle gerçekleştirilmiştir. Bakanlığın internet sitesinin görsel kültür politikası, ana sayfada ve diğer bölümlerde yer alan veriler yoluyla incelendikten sonra facebook ve twitter sosyal ağ hesapları ile mukayese edilmiştir. Dışişleri Bakanı'nın beden dili ve kurumsal web sitesinin görsel kültür politikasının değerlendirilmesinde niteliksel içerik analizinden faydalanılmıştır. Yeni medyanın hızlı iletişim sağlama özelliği ve etkileşimli yapısı, yeni medyayı siyasi imaj çalışmaları için cazip bir araç kılmaktadır. Seçim kampanyaları gibi kısıtlı zaman dilimlerinde etkili olabilme özelliği önemini artırmaktadır. Dışişleri Bakanlığı yeni medya ürünlerini aktif olarak kullanan bir kamu kuruluşu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeni medya ortamlarından Bakanlık kurumsal web sitesi ve sosyal ağları, Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu için olumlu siyasi imaj oluşturulması bakımından önemli bir kitleye ulaşma potansiyeli taşımaktadır. Bununla birlikte, bazı fotoğrafların varlığından imaj çalışmasının tam anlamıyla profesyonel bir çalışma ürünü olmadığı anlaşılmaktadır. Master thesis titled `Indicators of body language in the corporate web design: the official web site of Ministry of Foreign Affairs as an example` was written to find out what purposes politicians have in using the new media for their image studies. Web site design was chosen among new media tools as the sample as it is subject of the study. The Ministry was viewed as an example as it is at the top of domestic and foreign agenda. Political identity of Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu, Minister of Foreign Affairs, appointed with a political decision was analysed and his pictures on the official web site (www.mfa.gov.tr) were examined by taking into account of body language indicators. Body language images in the pictures was qualitatively and descriptively assessed in line with iconographic approach. This study was carried out by an assessment of visual culture policy of Ministry's web site, facebook and twitter accounts as well as Davutoğlu's 487 photopraphs from various aspects such as hand and arm gestures, facial expression, dressing style published on the official web site. Following the examination of visual culture policy of Ministry's web site through data and material presented in the mainpage and other pages, the results were compared with that of attained from facebook and twitter accounts. The data obtained for the assessment of Davutoğlu's body language and visual culture policy of the corporate web site were evaluated with the method of qualitative content analysis.With its fast connection feature and interactive system, new media is a desirable tool for political image studies. Its effectiveness in limited time slots such as election campaign periods makes it more significant. We observe that the Ministry of Foreign Affairs uses new media products actively and web site and social networks of the Ministry have a potential to reach to a considerable population in the context of political image studies. However, existence of some pictures makes us think that image study is not professionally carried out.
Collections