Show simple item record

dc.contributor.advisorTolon, Metehan
dc.contributor.authorArzuman, Mehmet Çağatay
dc.date.accessioned2021-05-05T08:36:41Z
dc.date.available2021-05-05T08:36:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566551
dc.description.abstractSiyasal partiler için temel endişe, seçmenleri ikna ederek oylarının nasıl alınacağıdır. Şüphesiz her alanda olduğu gibi siyasette de rekabet unsuru yoğun bir biçimde kendini göstermektedir. Dolayısıyla siyasiler, partinin seçmenlere uygunluğunu sağlamak, siyasi parti veya adayı en yüksek sayıda seçmene ulaştırmak, rakipler ve muhalefetle farkını ortaya koymak adına geniş bir kitle tarafından kabul görmüş, denenmiş teknikler olan politik pazarlama tekniklerinden faydalanmaktadır. Teknolojinin gelişmesi, kişisel bilgisayar ve internetin yaygınlaşması sosyal medya fenomeninin ortaya çıkmasına öncülük etmiştir. Bu fenomen, sosyal hayatın bir çok alanında olduğu gibi politik pazarlamayı da doğrudan etkilemiştir.Bu çalışmanın temelini, sosyal medyadaki politik pazarlama faaliyetlerinin seçmenin oy kararı üzerindeki etkileri oluşturmaktadır. Çalışmanın ilk iki bölümünde teorik olarak konu ele alınmış, üçüncü bölümde ise sosyal medya kullanan seçmenlerin eğilimlerinin değerlendirildiği araştırma, bulgu ve sonuçlara yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler : Siyasi partiler, politik pazarlama, sosyal medya
dc.description.abstractThe main concern for the political parties is `how to take elector's votes by convincing them`. No doubt that the competition factor appears in the area of poitics as well as in any area in the life. Consequently, politicians utilize the marketing technics, which are experimented and accepted by a large number of people, to ensure the accordance of political parties with the electors, make the candidate or the political party reach the most number of electors and exhibit their difference with the competitor and the opponent. Development of the technology, proliferation of personal computers and the increasing number of its users have led the occurence of the social media phenomenon. This phenomenon has directly affected political marketing, like it has affected various area of social life.The effects of political marketing services, which are performed on the social media, on the voting decision of the electors provide the basis for this study. In the first two parts the subject is handled theoretically. Whereas, in the third part some research findings and results are given place which the intentions of the electors, who use social media, are evaluated according to those findings, researchs and results.Key Words : Political parties, political marketing, social mediaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın politik pazarlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe impact of social media on political marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10066656
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382177
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess