Show simple item record

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorAytaç, Ayşe İpek
dc.date.accessioned2021-05-05T08:36:24Z
dc.date.available2021-05-05T08:36:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/566474
dc.description.abstractHizmet sektörünün gelişimi ve piyasadaki yerinin büyümesiyle birlikte bu alanda kaliteli hizmet sunma bir zorunluluk haline gelmektedir. Hizmet kalitesi, sunulan hizmetin müşteri beklentilerinin ne kadarını karşılayabildiğinin ölçüsüdür. Müşteri beklentilerinin karşılanarak tatminin sağlanması, hizmet kalitesinin önemini göstermekte, beklenen ve algılanan kalitenin incelenmesini gerekli kılmaktadır. Hizmet kalitesinin ortaya konabilmesi için müşteri beklentilerinin neler olduğu ve bu beklentilerin ne kadarının karşılanabildiğinin ölçülmesi gerekmektedir. Bu amaçla en çok kullanılan en yaygın yöntem Servqual analizidir. Çalışmada müşteri beklentileri ile algılamaları arasında farklılıklara göre hizmet kalitesinin derecesini ölçen, Servqual hizmet kalitesi modeli kullanılarak, eğitim sektöründe hizmet veren üniversite hizmet kalitesi ölçülmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractProviding quality service has been a compulsion by developing of service industry and growing its market presence in the area concerned. Service quality is a measurement of the extent to which customers' expectations are met by provided service. Providing satisfaction by meeting the customers' expectations shows the importance of service quality and makes examination of the expected and the perceived quality essential. To introduce service quality, it is supposed to measure what the customers' expectations are and the extent to which customers' expectations will be able to be met. For this purpose, the most commonly used method is Servqual analysis. In this thesis, the service quality of university that provides service in education sector has been investigated by employing Servqual Service Quality Model that measures the degree of service quality according to differences between the customers' expectations and perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet kalitesinin servqual modeli ile ölçülmesi ve eğitim sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeMeasurement of service quality with servqual model and an application in the education sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducation sector
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmService
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmServqual method
dc.identifier.yokid10091410
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423612
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess