Yükseköğretimde bütçeleme sistemi ve vakıf üniversiteleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada, günümüzdeki mevcut yükseköğretim kurumlarından devlet ve vakıfüniversitelerinin bütçeleme sistemleri incelenmiştir. Devlet üniversiteleri, 5018sayılı Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu tabi özel bütçeli kurumlardır.Bütçeleme sürecinde Maliye Bakanlığınca ilan edilen Bütçe Hazırlama Rehberineve bütçe formatına uymak zorundadırlar. Vakıf üniversiteleri ise 2547Yükseköğretim Kanununca, kurucu bir vakıf tarafından kurulan mali özerkliği olankurumlardır. Vakıf üniversiteleri 5018 sayılı kanuna tabi değildir. Bu sebepleuyguladıkları ortak bütçe formatı yoktur. Çalışmada vakıf üniversitelerinin kendibünyelerinde düzenledikleri bütçe ile Yükseköğretim Kurulu tarafından denetlemeamaçlı istenen bütçenin farklı oluğu tespit edilmiştir. Bütçe hazırlanırken; fakültesayısı, öğrenci kapasitesi, mali gücü, üniversitenin yaşı, mütevelli heyetininistekleri gibi birçok değişken dikkate alınmaktadır. Bu durum, vakıf üniversitelerininfaaliyet ve performansları hakkında verilen bilgilerin güvenilirliğini olumsuzetkilemektedir. Ayrıca vakıf üniversitelerinin bütçeleme sürecinde herhangi ortakbir bütçe formatının bulunmadığı için denetim yapılacak yükseköğretim kurumunadenetim öncesi Yükseköğretim Kurulu tarafından ilgili formlar gönderilmektedir.Böylece Yükseköğretim Kurulu kendince yapılan denetimi standardize etmektedir. In the study, of the budgeting system in our country higher education institutionsas state and private universities were examined. State universities, 5018 PublicFinancial Management and Control Law are subject to the special budgetinstitutions. Budgeting process in the preparation of the budget guidelinesannounced by the Ministry of Finance and must comply with the budget format.The 2547 Higher Education Law Foundation universities are institutions withfinancial autonomy established by the founder of a foundation. Foundationuniversities are not subject to the 5018 law. Therefore, there is no common budgetformat. different grooves of the budget requested for inspection by the HigherEducation Authority and the budget they organize their own structure of privateuniversities in the study were identified. While preparing the budget; The numberof faculty, student capacity, financial strength, college age, with the wishes of theboard of trustees and many variables are taken into account. This situationnegatively affects the reliability of the information about the foundation activitiesand performance of universities. The foundation is also in the process of beingsent to any public university budgeting controls, higher education institutions formthe pre-audit will be held in the absence of a budget format. Thus, in his ownaudits of Higher Education has standardized
Collections