Örgütlerde yeniden yapılanma sürecinin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerine etkisi :Ankara`da bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme, teknolojideki hızlı değişim ve yaygın rekabet geleneksel örgüt yapısının değişimini zorunlu kılmaktadır. Bu hızlı değişim sürecinde başarılı olmak ancak değişimin nedenini ve gereğini iyi görebilmekle mümkündür. Örgütlerin varlıklarını sürdürmelerinin yolu değişimi anlamak ve sorgulamaktan öte değişime süratle uyabilmekten geçmektedir. Bu çerçevede örgütler değişime uyum araçlarını çağdaş yönetim yaklaşımlarıyla hayata geçirme zorunluluğundadır. Bu yaklaşımlardan biri de yeniden yapılanmadır. Yeniden yapılanma bir örgütün hızla değişen dünya şartlarına ayak uydurmak üzere, kendisini fiziki ve psikolojik platformlarda baştan aşağı yeniden düzenlemesidir. Ancak, yeniden yapılanma sürecinde en önemli husus, değişimin nasıl yapılacağıdır. Her işletmenin değişime karar verme nedenleri ve beklentileri farklı olabileceğinden, izleyeceği süreçte kendine özgü olabilecektir. Burada en önemli husus ister özel sektör olsun ister kamu sektörü olsun tüm alanlarda uygulanabileceğidir. Araştırma güncel bir konuya değinmek ve yeniden yapılanma sürecinde çalışanların iş tatminlerini ve işten ayrılma niyetlerini gözlemlemek açısından çok önemlidir. Tezin araştırma kısmında da, yeniden yapılanma sürecinden geçmiş bir bankanın çalışanlarına anket çalışması uygulanmış, ankete katılan 239 kişinin verileri istatistik tekniklerle analiz edilerek değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda araştırma yapılan grupta, yeniden yapılanma sürecinde algıları farklı olan çalışanların iş tatminlerinin olumsuz etkilendiği ve işten ayrılma niyetlerinin arttığı tespit edilmiş olup, cinsiyet, görev pozisyonu gibi demografik değişkenlerin yeniden yapılanma sürecinde yönelik çalışan algısını, iş tatminini ve işten ayrılma niyetini etkilediği tespit edilmiştir. Globalization, rapid changes in technology and widespread competition makes it necessary to change the structure of traditional organizations. Only possible way to be successful in this fast changing process is to view the cause and need for change. Way of sustaining the organization is passing through, to be able to comply quickly with the change, that is beyond understanding and questioning it. In this context, organizations are required to implement changes by adapting tools of contemporary management approaches. One of these approaches is reengineering. Reengineering is the rearranging of an organization both physically and psychologically from top to bottom to adjust itself in an ever-changing world. However, the most significant thing of this reengineering process is how such a change will be applied. Every enterprise may have unique methods to track because of the fact that they adopt various reasons of the decision for change and the objectives. Here, the crucial point is that it can be implemented either in private sector or in public sector extensively. Comprehensive research is essential in terms of pointing out an up-to-date topic, observing the job satisfaction of the employees and also intention to leave of them. The research part of the thesis, 239 employees of the bank have gone through the reengineering applied to survey data analyzed with statistical techniques were evaluated. As a result of the research in the groups studied, different perception of the employees whose names are in the reengineering the negative influencers of job staisfaction, and intention of leaving has been found to increase the sex of the task in the reengineering of the perception of the employee demographic variables such as position, job satisfaction and intention to leave was found to affect.
Collections