Rekreasyonel faaliyetlerin algılanan kalitesinin destinasyon imajına etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı Ilgaz Dağı Milli Parkı rekreasyon alanlarında rekreatif etkinliklere katılımları boyunca bireylerin yararlandıkları hizmetlere yönelik kalite algılarının destinasyon imajına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada kullanılan birincil veriler, Ilgaz Dağı Milli Parkı rekreasyon alanlarını ziyaret eden bireylere anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Ilgaz Dağı Milli Parkı'nda farklı rekreatif etkinliklere katılan bireylerin, rekreasyonel hizmetlerin kalitesine yönelik beklentilerinin, algılarından daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Ilgaz Dağı Milli Park'ı destinasyon imajının yüksek oranda olumlu algılandığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan, algılanan hizmet kalitesinin destinasyon imajına, bireylerin tekrar ziyaret niyetlerine ve başkalarına tavsiye etme niyetlerine olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bireylerin destinasyon imajı algılarının belirlenmesinde, rekreasyon alanlarında sunulan hizmetlere yönelik kalite algısının ne kadar etkili olduğunu göstermektedir. Çalışma sonuçlarından yola çıkarak, hizmet kalitesinin artırılması ve ziyaretçilerin tekrar ziyaret niyetlerine yönelik öneriler sunulmuştur. Bu sonuçların gelecekte yapılacak olan çalışmalara da katkılar sağlayabileceği ifade edilebilir. The aim of the study is to examine the effect of individual's quality perceptions of the services involved in recreational activities in the Ilgaz Mauntain National Park recreation areas to the destination image. The primary data used in the study were obtained by conducting a questionnaire to the individuals visiting the Ilgaz Mountain National Park recreation areas. As a result of the study, it was determined that expectation of the individuals who participated in different recreational activities in Ilgaz Mountain National Park were higher than their perceptions of the quality of recreational services. Moreover, the results indicated that the destination image of Ilgaz Mountain National Park was perceived positively. On the other hand, it has been found that the perceived service quality positively influences the image of destination, the intentions of the individual to revisit and the advice to others. The obtained data in the study show how effective the quality perception of the services provided in the recreation areas is in determining the perception of the destination images of the individual's. Based on the results of the study, suggestions for improving the quality of service and destination image were presented. These results will also contribute to future work.
Collections