Örgütsel bağlılık ve çalışma süresi ilişkisi üzerine bir araştırma: Devlet ve özel ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, işgörenlerin örgüt içerisindeki çalışma süresine göre örgütsel bağlılıklarının nasıl şekillendiği belirlenerek, duygusal-tutumsal, davranışsal, devam, normatif (ilkesel) örgütsel bağlılık düzeyleri ile işgörenin çalışma süresi arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. İşgörenin örgütsel bağlılık türleri irdelenerek, çalışma süresine göre bu bağlılığın evrelere göre tasnif dilmesini, işgörenin hangi evrelerinde ne gibi olumsuzluklarla karşılaşabileceğini ve bu olumsuzlukları gidermek için hangi yöntemlerin kullanılabileceğini ortaya konulmasını hedefleyen bu çalışma, örgütsel bağlılığın çok boyutlu bir biçimde, işgörenin çalışma süresine göre ne şekilde değişiklik gösterdiğinin ortaya konulması ve bu değişikliklerin nedenlerinin araştırılması açısından önemlidir. Araştırma kapsamında, Marmaris ilçesinde bulunan özel ve devlet orta öğretim (lise) okullarında çeşitli alanlarda öğretmenlik yapan 167 kişiye anket uygulanmış ve kendilerine yöneltilen toplam 20 soruyu yanıtlamaları istenmiştir. Bu çalışma ile işgörenlerin örgütsel bağlılık seviyelerinin, çalışma yılına bağlı olarak sürekli bir artış veya azalmadan ziyade, farklı çalışma yıllarında farklı eğilimler gösterdiği, bu değişimlere göre işgörenin çalışma hayatının evrelere ayırılabileceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler : Örgütsel Bağlılık, Çalışma Süresi, Duygusal-Tutumsal,Davranışsal, Devam, Normatif (İlkesel) Örgütsel Bağlılık Düzeyleri, Ortaöğretim Okulları In this study, it was aimed to determine how the organizational commitment is shaped throughout the employees' career path by revealing the relationship between the employee's business years and their organizational commitment level. Since this study tries to classify the working phases in accordance with employees' organizational commitment level with a multi-dimensional perspective, it is unique and possesses great importance. It also examines the rote causes of problems which employees may face throughout their career path and tries to put forth solutions for the management and the public relations departments. The scope of this survey is private and public high school teachers in Marmaris. The questionnaire is applied to 167 teachers and it consists 20 questions to measure 4 types of organizational commitment level, namely normative, affective – attitudinal, behavioral, normative and continuance commitment. With this thesis, it has been revealed that rather than a continuous increase or decrease, the employees' organizational commitment level shows different trends in different business years and in this context, the business career can be divided into phases.Key Words : Organisational Comittment, Bussiness Years, Affective –Attitudinal Commitment, Behavioral Commitment, Normative Commitment and Continuance Commitment, Secondary Schools
Collections