Bir iletişim pratiği olarak kamu diplomasisi: T.C. Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü`nün Türk Kamu Diplomasisindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu diplomasisi, 21. yüzyılda önemini daha da arttırmıştır. Bu önemin farkında olan ülkeler kamu kurumsal yapılanmalarını bu doğrultuda gerçekleştirmekte, kamu diplomasisine büyük bütçeler ayırmakta ve böylece uluslararası anlamda avantaj elde etmektedirler. Bir terim olarak ilk kez 1965 yılında kullanılan `kamu diplomasisi`, daha önceki yıllarda farklı kavramlarla ifade edilmiştir. Türkiye'de de kamu diplomasisinin aslında uzun bir geçmişi bulunmaktadır. Türkiye'de de ilk kamu diplomasisi çalışmaları Millî Mücadele döneminde kurulan İrşat Encümeni ve hemen ardından açılan Matbuat ve İstihbarat Müdüriyet-i Umumiyesi (bugünkü adıyla Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü) ile başlamıştır. Bu doğrultuda Türkiye'de kurumsal anlamda kamu diplomasisini Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü'nün (BYEGM) başlattığı söylenebilir. Matbuat ve İstihbarat Müdüriyet-i Umumiyesi sonraki dönemlerde farklı isimlerle Başbakanlığa ve farklı bakanlıklara bağlı olarak çalışmalarına devam etmiştir. BYEGM'nin kurumsal tarihi Türkiye'de kamu diplomasisinin de gelişimini yansıtmaktadır. 2010 yılına gelindiğinde ise, Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü'nün (KDK) kurulmasıyla Türkiye'de kamu diplomasisi alanında bir dönüşüm yaşanmıştır. KDK'nın kuruluş amacı; kamu diplomasisi ile ilgili olarak diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyonun sağlanması ve bu doğrultuda daha etkin sonuçlar alınmasıdır. Bu amaçlara ulaşılabilmesi için yeni bir `kamu diplomasisi modeli`ne ihtiyaç vardır. Bu tezin amacı da; yeni bir kamu diplomasisi modeli oluşturmaktır. Bu doğrultuda 1920 – 2010 yılları arasındaki TBMM tutanakları içerik taraması tekniği ile taranmış, ayrıca dört kişiyle yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yapılmış ve toplanan veriler tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Public diplomacy has further increased its importance in the 21st century. Countries that are aware of this principle realize public institutional arrangements in this direction, allocate large budgets to public diplomacy and thus gain an international advantage. The `public diplomacy`, which was first used as a term in 1965, has been expressed in different terms in earlier years. Public diplomacy in Turkey is actually a long history. The first public diplomacy work in Turkey started with the establishment of the Directorate of the National Struggle, the Irşat Encümeni, and the Press and Intelligence Directorate (now known as Republic Of Turkey Office of The Prime Minister Directorate General Of Press Of Information). In this respect, it can be said that the public diplomacy in the institutional sense in Turkey was initiated by the BYEGM. The Press and Intelligence Directorate continued to work with different names under the Prime Ministry and different ministries in the following periods. The institutional history of BYEGM reflects the development of public diplomacy in Turkey. In 2010, a transformation took place in the field of public diplomacy in Turkey with the establishment of the Public Diplomacy Coordinator (PDC). The purpose of the establishment of the PDC; coordination with other institutions and organizations in relation to public diplomacy and to obtain more effective results in this direction. A new `public diplomacy model` is needed to achieve these goals. The purpose of this thesis is; a new model of public diplomacy. In this direction, the minutes of the Parliament between 1920 and 2010 were scanned using the content scanning technique, four interviews were conducted semi - structured in depth and the collected data were analyzed by thematic analysis method.
Collections