Food waste management within sustainability perspective: A study on five star chain hotels
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğal kaynakların sınırlı olduğu dünyamızda `sürdürülebilirlik` konusu her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Gıda atıklarının en önemli sorumlularından olan faaliyetteki otel işletmeleri düşünülürse turizm sektörünün bu konuda ciddi bir payı vardır. Temel sorun, uluslararası zincir otellerde kurumsal, çalışan veya müşteri bazlı gıda atıkları probleminin bütüncül bir yaklaşımla altının çizilmiş olmamasıdır. Bu araştırmanın amacı, beş yıldızlı zincir otellerin mevcut gıda atık yönetimi politikalarını, ilgili planlarını ve geleceğe yönelik projeleri analiz etmek ve Türkiye genelindeki mevcut uygulamaları küresel uygulamalarla karşılaştırarak eksiklerini belirlemek ve etkili bir gıda israf yönetimi için somut öneriler sunmaktır. Araştırmanın örneklemi, Ankara'da bulunan 9 otelin yarı yapılandırılmış mülakatına tabi tutulan yönetsel seviye katılımcıları ve anket formunu yanıtlayan toplam 128 otel çalışanından oluşmaktadır. Bulguların analizinde hem nicel hem de nitel yöntemler, katılımcıların yorumlarının incelenmesi ve bilgisayar sistemlerinin kullanımı temel teşkil etmektedir. Araştırma, gıda atıklarına ilişkin alınan tüm kurumsal önlemlere rağmen çoğunlukla bilinçsiz müşteri tutumlarından kaynaklanan yüksek miktarda gıda atığı var olduğuna dair çarpıcı sonuçlara ulaşmıştır. In our world where the natural resources are limited, the issue of `sustainability` has becoming more important each day. The tourism sector has a serious share in this issue with hotels operating and stand as one of the responsible of food waste. Therefore, the main problem is the absence of a holistic approach that underlies the problem in terms of institutional, employee or customer based food waste of the international chain hotels. The aim of this research is to analyse the existing food waste management policies of five star chain hotels, their related plans and projects for the future as well as to compare the current applications with global practices identifying the shortcomings of those implemented in Turkey while providing tangible suggestions for effective food waste management. The study population consists of 9 international chain hotels located in Ankara that undergo a semi-structured interview for managerial level participants and the questionnaire for 128 hotel employees in total. Both quantitative and qualitative research methods, interpretations of the participant comments and the use of computerized systems are the base while analysing the findings. The research reaches striking results showing the high volume of food waste mostly due to inefficient customer awareness of those hotels against all institutional precautions on food waste.
Collections