Rusya Federasyonu savunma bakanlığının dijital kamu diplomasisi uygulamaları: Facebook, Vkontakte ve Twitter örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu diplomasisi uluslararası aktörlerin yumuşak gücünü göstermek maksadıyla başvurdukları bir araçtır. Önceleri propagandayla özdeş gibi görülen kamu diplomasisi zaman içinde kaynağı, hedef kitlesi ve amaçlarında değişim geçirmiştir. Özellikle iki yönlü iletişim, uzun soluklu ilişki ve etkileşim gibi amaçlarla günümüzde halkla ilişkilerle benzer özelliklere sahip olduğu düşünülmektedir. Bununla birlikte, akıllı güç kapsamında silahlı kuvvetler ve savunma bakanlıkları da hükümetlerinin dış politikalarını desteklemek amacıyla kamu diplomasisi icra etmektedirler. Söz konusu kurumlar tarafından icra edilen bu uygulamalar askeri kamu diplomasisi olarak da ifade edilmektedir. Ayrıca içinde yaşadığımız enformasyon çağı, dijital kamu diplomasisi kavramını ortaya çıkarmış ve sosyal medyayı bu kavramın merkezine almıştır. İnternet ve sosyal medya, ağ toplumu ve sanal cemaatler üzerine inşa edilmiş küresel bir kamusal alan yaratırken, kamu diplomasisinin yeni mücadele alanına dönüşmüştür. Bu kapsamda çalışmada Rusya Federasyonu Savunma Bakanlığının (RFSB) resmi sosyal medya hesapları ile gerçekleştirdiği kamu diplomasisi uygulamaları incelenmiştir. 12 hafta süre ile katılımcı olmayan gözlem yolu ile takip edilen Facebook, Vkontakte ve Twitter hesaplarındaki paylaşımlar nicel ve nitel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma ile; kamu diplomasisinin halkla ilişkilerle olan bağıntısının ortaya konması, dijital ve askeri kamu diplomasisinin özelliklerinin saptanması, Rus kamu diplomasisinin hedef ve araçlarının belirlenmesi ve bunların ışığında RFSB'nin kamu diplomasisi uygulamalarında sosyal medyanın yerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın neticesinde RFSB'nin söz konusu üç sosyal medya platformunu kendi özelliklerine göre ve Rus dış politik hedefleri doğrultusunda kamu diplomasisi amacıyla aktif bir şekilde kullandığı tespit edilmiştir. Public diplomacy is a tool which is used by international actors in order to demonstrate their soft power. Public diplomacy, which was seen before as if similar with propaganda, within time has undergone change in its source, target audience and aims. In our time, public diplomacy is considered having similar features with public relations especially with its aims like two-way communication, lasting relationshisps and interaction. In addition, within the context of smart power, armed forces and ministeries of defence perform public diplomacy for supporting their government. These practices implemented by institutions aforementioned are also called as military public diplomacy. Furthermore, the information age in which we live has created the consept of digital public diplomacy while locating the social media in the center of this consept. Due to this development, internet and social media has turned out to be the new arena for public diplomacy while creating a global public sphere built on the network society and virtual communities. Within this framework, the public diplomacy practices performed by the Ministery of Defence of the Russian Federation (MoDRF) through its official social media accounts are examined in the study. The sharings in Facebook, Vkontakte and Twitter are followed thanks to the method of inparticipant observation and analyzed both quantitively and qualitatively. The aims of the study are; to find out the relation of public diplomacy with public relations, to detect the characteristics of digital public diplomacy and military public diplomacy, to identify the aims and tools of Russian public diplomacy and finally to determine the role of social media in practices of the MoDRF's public diplomacy accoridng to these findings. The conclusion of the study is that the MoDRF has used each of the three social media platforms actively for public diplomacy, according to their characteristics and in the line with the Russian foreign policies.
Collections