Boş zaman motivasyonu ve davranışsal niyet ilişkisinde boş zaman tatmininin aracılık etkisi ve rekreasyonel hizmet kalitesinin düzenleyici rolü: Rekreasyonel kayak etkinliğine ilişkin bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, boş zaman motivasyonun boş zaman tatmini ve davranışsalniyeti arasındaki ilişkiyi ortaya koyarken rekreasyonel hizmet kalitesinin düzenleyicietkisini ortaya çıkarmak ve bu alanda eksik görülen literatürü genişletmektir. Veri toplamaaracı olarak, kapsamlı bir literatür taraması sonucunda oluşturulan anket formukullanılmıştır. Anket formu; Türkçe dilinde hazırlanmıştır. Araştırma, Aralık 2017 –Mayıs2018 tarihleri arasında Türkiye'deki bütün kayak merkezleri ziyaret ederek bölgedesunulan rekreasyon etkinliklerine katılan 1665 ziyaretçi üzerinde anket uygulaması ilegerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler ve oluşturulan hipotezler YapısalEşitlik Modeli testi ile ölçülmüştür. Araştırma sonuçlarında rekreasyonel hizmet kalitesinin'fiziksel özellikler', 'güven', 'heveslilik', 'güvenilirlik' ve 'empati' olmak üzere beş altboyuttan oluştuğu ve rekreasyonel hizmet kalitesinin, boş zaman motivasyonu, boş zamantatmini ve davranışsal niyet üzerinde olumlu etkileri olduğu tespit edilmiştir. Boş zamanmotivasyonu, ile davranışsal niyet ilişkisinde boş zaman tatmininin aracılık etkisi kısmendesteklenmiştir. Çalışma sonuçları ışığında, ilgili alanda çalışan akademisyenlere vebölgede hizmet gösteren rekreasyon işletmelerine öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Boş Zaman, Motivasyon, Tatmin, Davranışsal Niyet, Rekreasyon Main purpose of this study is to determine the moderating role of recreational service quality in the relationships among leisure time motivation, leisure time satisfaction, and leisure time behavioral intention while also determining these relationships and to expand the literatüre which has a gap. A survey form which had been developed through a detailed literatüre review was used as the data collection tool. Survey form was designed in Turkish language. The research was conducted by applying the survey to 1665 domestic recreational visitors who participated in recreational activities available in the regions by visiting all ski centers in Turkey in December 2017 – May 2018. Data collected through the research and hypotheses developed was analyzed through Structural Equation Modeling tests. In the result of the research, it was determined that recreational service quality consisted of five dimensions, namely `physical features`, `trust`, `enthusiasm`, `reliability`, and `empathy` and recreational service quality had a positive impact on leisure time motivation, leisure time satisfaction, and behavioral intention. Mediating role of leisure time satisfaction in the relationship between leisure time motivation and behavioral intention was partly supported. Based on the results of the study, recommendation were made for the scholars in the related fields and recreational businesses in the region.Key Words: Leisure, Motivation, Satisfaction, Behavioral Intention, Recreation
Collections