Motivasyon faktörlerinin destinasyon sadakati üzerine etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turistlerin seyahat ettikleri destinasyonlara karşı duydukları sadakat ve sadakat düzeyi üzerinde çeşitli faktörler etkili olabilmektedir. Bu çalışmada, motivasyon faktörlerinin turistlerin destinasyon sadakatleri üzerindeki etkisinin bulunup bulunmadığı araştırılmıştır. Bu doğrultuda, literatürde yer alan benzer nitelikteki çalışmalarda kullanılan ölçek ve önermeler, araştırmanın amacına uygun şekilde revize edilerek yeni bir anket formu oluşturulmuştur. Araştırma anket formunun geçerlilik ve güvenilirlik testleri yapılmış, ölçeklerin geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Verilerin toplanabilmesi için, 2015-2016 sezonunda kış turizmi kapsamında Erzurum-Palandöken'e gelen 471 yerli turiste anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 20.0 İstatistik paket programı yardımı ile analiz edilmiş, analizlerde tanımlayıcı istatistik testler, regresyon, ANOVA ve benzeri gibi açıklayıcı istatistik testleri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda; itici ve çekici motivasyon faktörlerinin, araştırmaya katılan yerli turistlerin destinasyon sadakati üzerinde etkili olduğu, ancak bu etkinin çok yüksek olmadığı sonucu elde edilmiştir. Araştırmaya katılan yerli turistlerin, destinasyon sadakatleri üzerinde motivasyon faktörleri ile birlikte, destinasyon imajı ve memnuniyetinin de etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan yerli turistlerin destinasyon sadakatlerinin; cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi ve meslek gibi bağımsız kişisel değişken özelliklerine göre farklılaşmadığı, yaş, gelir ve destinasyona yapılan ziyaret sayısı gibi bağımsız kişisel değişken özelliklerine göre ise farklılaştığı tespit edilmiştir. Various factors can be effective on the both loyalty and the level of loyalty to travel destinations of tourists. In this study, it has been investigated whether motivation factors have an effect on the loyalty of tourists or not. In this respect, a new questionnaire form was created by revising the scale and propositions, which were used in similar studies in the literature, in accordance with the purpose of the research. The validity and reliability tests of the research questionnaire were carried out and the scales were found to be valid and reliable. In order to collect the data, the questionnaire was applied to 471 local tourists coming to Erzurum-Palandöken in the winter tourism period in 2015-2016 season. Research data were analyzed with the help of SPSS 20,0. Descriptive statistics and inferential statistics (such as regression, anova etc.) were used in the analyzes. As a result of the data analysis, it was concluded that `pushing`/negative` and `pulling`/positive` motivational factors were influential on the destination loyalty of the local tourists participating in the research, but this effect was not very high. In addition to motivation factors, it was achieved that destination image and satisfaction have an effect on the loyalty of destination. While destination loyalty of tourists participating to the research, doesn't differ according to the characteristics of independent personal variables such as gender, marital status, educational level and profession; it differs according to the independent personal variables such as age, income and number of visits to the destination.
Collections