Kariyer platosunun nedenleri ve sonuçları: Bankacılık sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda artan küreselleşme ve dijitalleşme çalışmaları ile birlikte örgütler arası rekabet artmıştır. Bankacılık sektörü de hizmet sektörü olması sebebi ile rekabetin en yoğun yaşandığı sektörlerdendir. Hizmet sektörlerinde insan kaynağının kalitesi, kaliteli bir hizmet ve rekabetçilik düzeyinin yüksek olması için gereklidir. Bu sebeple kariyer yönetimi, örgütler için önemli bir konu haline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de Bankacılık sektöründe çalışanların yaşadıkları kariyer platosu düzeyinin, sebeplerinin ve sonuçlarının belirlenmesi, çalışan verimliliğinin artırılması için çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışanların demografik özellikleri, kariyer platosu düzeyi ve işe yönelik tutumları incelenmiştir. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm tezin giriş kısmı olup, çalışmanın amacı, kavramsal tanıtımı ve araştırmanın yöntemi ve bulguları hakkında bilgi içermektedir. İkinci bölümde çalışmanın kuramsal çerçevesi dahilinde öncelikle kariyer kavramı, kariyer yönetimi, amaçları ve planlanması ve geliştirilmesi, bankacılık sektöründe kariyer yönetimi konuları ayrıntılı bir şekilde ele alınmış; devamındakariyer platosu kavramı, türleri, kariyer platosunun olası nedenleri ve sonuçları bireysel ve örgütsel bağlamda incelenmiştir. Üçüncü bölümde kariyer platosunun nedenlerini ve sonuçlarını belirlemek üzere bankacılık sektöründe yapılan araştırma yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, kadın çalışanların erkek çalışanlara nazaran kariyer platosunun her iki boyutunun düzeyinin daha yüksek olduğu, kıdem ile kariyer platosu arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu, eğitim düzeyi ile kariyer platosunun her iki boyutu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı, yaş ile kariyer platosu arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Kariyer platosu ile bunun olası sonuçlarından biri olan iş tatmini arasında negatif, bir diğer olası sonuç olan işten ayrılma niyeti arasında pozitif ve anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca kariyer platosu ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkide, işin dışsal değerlerinden duyulan tatminsizliğin kısmi aracılık rolü üstlendiği belirlenmiştir. Sonuç bölümünde anket sonuçlarının sebepleri tartışılmış olup çözüm önerilerinde bulunularak, gelecekte yapılacak araştırmalar için çıkarım ve önerilerde bulunulmuştur. The competition between organizations has increased because of galobalization and digitalisaiton in recent years. Being in the service industry, banking sector is in a high level of competition. The quality of human resouces is very necessary for higher quality and competitiveness in service industry.Therefore the management of career has became very important issue in organisations. The goal of this study is investigate the level, reasons and results of career plateau of workers who work in banking sector. This dissertation consists of three chapters. First chapter is the introduction part of the study and consists of the study's aim, theoretical introduction,method and findings. In the second chapter, within the frame of the study the concept of career, career planning and management, aims of career management, career development, career management in banking sector, the concept of careerplateau, potential reasons and consequences of career plateau in the context of individual and organisation were examined in detail. Third chapter consists of a survey made to determine the reasons and consequences of career plateau in banking sector. The findings of this survey indicate that levels of female workers's career plateau and it's componentsarehigher than male workers; there is a positive and meaningful relationship between seniority and career plateau; there is not any meaningful relationship between level of education and both sides of career plateau; there is a positive and meaningful relationship between age and career plateau. Also the results indicate that there is a negative relationship between cereer plateau and job satisfaction, and positive relationship between cereer plataeau and intention to quit. Beside this job satisfaction had a role as moderator between the relationship of career plateau and intention to quit. Results of survey were discussed, solutions and suggestions were provided for the future surveys.
Collections