Tüketicilerin web siteleri tasarımına bakış açısının online satın alma niyeti üzerine etkisi: Seyahat acentaları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişmesine bağlı olarak günlük hayatın önemli bir parçası haline gelen internet daha az maliyetle daha hızlı bir şekilde daha fazla müşteriye ulaşma imkanı sunması sebebiyle ticari hayat içerisinde de önemli bir konuma ulaşmıştır. İnternet'in gelişmesine bağlı olarak web site kullanıcılarının da artmasıyla birlikte, seyahat işletmeleri de gelişen teknolojiyi yakından takip edip daha çok müşteriye ulaşmak ve internetin çeşitli imkanlarından faydalanmak için kendi web sitelerini oluşturup online pazarda yerlerini almaktadırlar. Bu çalışmanın amacı; tüketicilerin seyahat acentaları web siteleri tasarımlarına bakış açılarını belirlemek ve bu konudaki görüşlerinin online satın alma niyetleri ile olan ilişkisine yönelik sektöre ve literatüre katkı sağlayabilecek değerlendirmeler yapılmasıdır. Çalışmada, online satın almada web site tasarımının rolü ve öneminin saptanması ve buradan yola çıkarak yapıcı öneriler getirilmesi amaçlanmıştır.Araştırma için Burnes ve Vidgen (2002) tarafından geliştirilen ''Web Kalitesi Ölçeği'' ve Yoo ve Donthu (2001) tarafından geliştirilmiş olan ''Yeniden Satın Alma Niyeti Ölçeği'' ile birlikte Poddar, Donthu ve Wei (2009) ve Crespo, Bosque ve Sanchez (2009) tarafından geliştirilen ''Online Satın Alma Niyeti Ölçeği'' kullanılıp anket formu oluşturulmuştur. Oluşturulan anket toplam 414 kişi olmak üzere Ankara il merkezinde faaliyet gösteren A grubu seyahat acentası müşterilerine yüz yüze görüşme yöntemiyle ve online olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, web site kalitesinin yeniden satın alma niyeti ve online satın alma niyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonuçları literatüre katkı sağlamakla birlikte, turizm ve seyahat endüstrisi pazarlamacıları açısından da önem taşımaktadır. Due to reason that it offers the means to reach at more number of customers quicker and with lower cost the internet which has become a significant part of daily life depending on the development of the information communication technologies, has attained a significant position within commercial life, too. Upon increasing of also web site users depending on the development of the Internet, the travel agents, too, are establishing their own web sites and taking their places in the online market in order to reach at more number of customers and benefit from the various means of the internet by following-up closely the developing technology. The objective of this study; is to determine the point of view of consumers about the travel agents web sites designs and to make assessments which could make some contribution to the sector and literature towards the correlation of their views on this subject with their online purchasing intentions. In the study, it has been aimed to determine the role and the significance of web site design in online purchasing and to bring about constructive proposals.For the research study it has been questionnaire form by using the `Web Quality Scale` developed by Burnes and Vidgen (2002) and `Repurchasing Intention Scale` developed by Yoo and Donthu (2001) together with `Online Purchasing Intention Scale` developed by Poddar, Donthu and Wei (2009) and Crespo, Bosque and Sanchez (2009). The questionnaire developed has been applied online and by method of face-to-face interview with customers of A group travel agents exercising activity in Ankara city center, these being 414 perseons in total. The data obtained have been assessed by using SPSS package program. As result of the sudy it has been seen that there is a correlation in positive direction between the quality of the web site and repurchasing intention and online purchasing intention. In addition to making some contribution to literature the results of the study bear some significance regarding the tourism and travel industry marketing people, too.
Collections