Ziyaretçilerin otantiklik algılarının algılanan değer, memnuniyet ve davranışsal niyet düzeylerine etkisi: Hamamönü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 2006 yılında başlatılan restorasyon çalışmaları sonrasında ziyarete açılan Hamamönü bölgesine kültür turları ile gelen ziyaretçilerin otantiklik algılarının incelenmesidir. Ayrıca, ziyaretçilerin otantiklik algılarının; algılanan değer, memnuniyet ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi ve bu değişkenlerin birbirleri ile etkileşimi incelenmiştir. Araştırma verileri toplam 421 katılımcıdan kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak anket yardımı ile toplanmıştır. Araştırma modelinde yer alan hipotezler, istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon ve regresyon analizi uygulanarak incelenmiştir. Araştırmada uygulanan keşfedici faktör analizi neticesinde nesnel otantiklik algısı, varoluşsal otantiklik algısı, parasal algılanan değer, genel algılanan değer, memnuniyet ve davranışsal niyet olmak üzere toplam 6 boyut olduğu doğrulanmıştır. Araştırma verilerinin yüksek düzeyde güvenirliğe ve geçerliğe sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anket formunda yer alan motivasyon bölümünde ziyaretçilerin seyahat motivasyonları incelenmiştir. Buna göre katılımcılar çeşitli motivasyonlar sebebiyle tura katılmış ve Hamamönü'nü ziyaret etmişlerdir. Araştırmanın bir diğer bölümünde ise ziyaretçilerin demografik özellikleri incelenmiştir. Ziyaretçilerin seyahat bilgilerinin incelendiği bölümde ise katılımcıların büyük çoğunluğunun Hamamönü'nü ilk defa ziyaret ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Boyutların birbirleri ile ilişkilerinin ölçülmesi için korelasyon analizi yapılarak literatür desteklenmiştir. Otantiklik algısının, algılanan değer, memnuniyet ve davranışsal niyet boyutlarının üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır. Veri analizine başlamadan önce ise 50 kişilik bir ziyaretçi grubuna pilot uygulama çalışması yapılarak ankette yer alan ifadelerin anlaşılırlığı ve yeterliliği ölçülmüştür. Araştırma bulguları, nesnel otantiklik algısı ve varoluşsal otantiklik algısının; algılanan değer, memnuniyet ve davranışsal niyet boyutları üzerinde pozitif yönde etkisi olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, parasal ve genel algılanan değer boyutları, memnuniyet ve davranışsal niyet üzerinde pozitif yönde etki etmektedir. Son olarak, memnuniyet boyutu davranışsal niyet boyutu üzerinde pozitif yönde etki etmektedir. Anahtar Kelimeler: Otantiklik algısı, algılanan değer, memnuniyet, davranışsal niyet. The purpose of this study is to examine the authenticity perceptions of visitors, who are visiting the Hamamönü region through culture tours after it was opened to visit following the restoration works started in 2006. Additionally, the effect of visitors' authenticity perceptions on perceived value, satisfaction and behavioral intention and the interaction of these variables with each other were examined. The research data were collected from a total of 421 participants using the convenience sampling method with the help of questionnaire. The hypotheses in the research model were analyzed using statistical package software. It was concluded that the research data have high level of reliability and validity. The data were examined and analyzed by means of the percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, correlation and regression analyses. As a result of the exploratory factor analysis applied in the research, it was confirmed that there are a total of 6 dimensions, namely objective authenticity perception, existential authenticity perception, monetary perceived value, general perceived value, satisfaction and behavioral intention. It was concluded that the research data have high level of reliability and validity. In the motivation section of the questionnaire, travel motivations of the visitors were examined. Accordingly, the participants participated in the tour and visited Hamamönü for various motivations. In another section of the study, demographic characteristics of the visitors were examined. In the section where travel information of the visitors was examined, it was concluded that majority of participants visited Hamamönü for the first time. The literature was supported by correlation analysis to measure the relationship between dimensions. Regression analysis was used to measure the effect of perception of authenticity on perceived value, satisfaction and behavioral intention dimensions. Before starting the data analysis, a pilot study was conducted on a group of 50 visitors and the intelligibility and adequacy of the statements in the questionnaire were measured. The research findings suggest that the objective authenticity perception and existential authenticity perception have positive effect on perceived value, satisfaction and behavioural intention dimensions. On the other hand, the monetary and overall perceived value dimensions have positive effect on satisfaction and behavioural intention. Finally, the satisfaction dimension has positive effect on behavioural intention.Key Words: Authenticity perception, perceived value, satisfaction, behavioral intent
Collections