Tüketicilerin marka kişiliği algılamaları hava yolu taşımacılığı sektörü üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Marka konusu günümüz pazarlama anlayışında büyük öneme sahip bir kavramdır. Markayı oluşturan ve rekabet üstünlüğü sağlayan önemli kavramlardan biri de marka kişiliğidir. Çalışma hava yolu sektöründe faaliyet gösteren firmaların müşterilerinin gözünde hangi marka kişiliklerine sahip olduğunu belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca amaç doğrultusunda hava yolu firmalarının marka kişilikleri arasında fark olup olmadığı da incelenmiştir. 420 kişiye yüz yüze anket yöntemi uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) programında analiz edilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Çalışma sonucunda hava yolu firmalarına marka kişiliği algısı üzerinden pazarlama stratejilerinde kullanabilecekleri öneriler yer almaktadır. Brand is a concept of great importance in today's marketing concept. One of the important concepts that make up the brand and provide competitive advantage is the brand personality. The study was designed to determine which brand personalities are present in the eyes of the customers of the companies operating in the airline sector. It was also examined whether there was a difference between the brand personalities of airline companies in line with the purpose. A face-to-face survey method was applied to 420 people. The data obtained from the survey were analyzed in IBM SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) Program. Descriptive statistical methods were used when evaluating the study data. As a result of the study, there are suggestions to airline companies that they can use in their marketing strategies through their brand personality perception.
Collections