Öğretmenlerin boş zaman aktivitelerine katılımları ile yaşam tatmini ve iş tatmini arasındaki ilişkinin tespitine yönelik bir araştırma: (Ankara –Yenimahalle örneği )
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, Ankara ili Yenimahalle ilçesinde görev yapan ilkokul öğretmenlerinin boş zaman aktivitelerine katılım düzeylerinin, öğretmenlerin yaşam tatmini ve iş tatminine olan etkisini incelemek ve bunun yanında aktivitelere katılım düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılığının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilkokullarda görev yapan öğretmenlere anket soruları yöneltilmiştir. Araştırmanın örneklemini Yenimahalle ilçesinde bulunan ilkokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışmamızda 243 kadın 93 erkek olmak üzere 336 öğretmen katılımcı ele alınmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda araştırmada veri toplama aracı olarak, `Kişisel Bilgi Formu `, `Rekreasyon Faaliyetlerine katılım Formu`, ` Minesota İş Tatmin Ölçeği`, ve Yaşam Tatmini Ölçekleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeklere yönelik faktör analizleri, t testi ve Anova analizleri kullanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin boş zaman aktivitelerine katılımları ile iş ve yaşam tatminlerinin demografik değişkenlerden cinsiyet, medeni durum, çocuk sayısı, toplam gelir, görev yılına göre farklılık bulunmaktadır (p<0,05). Yaşam tatmini ile yaş, öğrenim, branş, gelir ve ders saati değişkenleri arasında anlamlı fark bulunmamaktadır (p>0,05). Araştırma sonucunda yaşam tatmininin demografik değişkenlerden cinsiyet, medeni durum, sahip olunan çocuk sayısı, toplam gelir ve görev yılı açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. The aim of this study is, to investigate the effects of leisure time activities participation levels on life satisfaction and work satisfaction for primary school teachers in Yenimahalle district of Ankara province and besides; to explore the variance of activity participation levels regarding demographic parameters. With this motivation; survey questions are directed to primary school teachers. The samples of this research are consist of the teachers on duty in primary schools of Yenimahalle district. In this work, there are 336 teacher participants in total, consisting of 243 female, 93 male. Accordingly, as data collection tools, `Personal Information Form`, `Participation Form for Recreation Activities` `Minnesota Job Satisfaction Scale` and `Life Satisfaction Scales` are used. For data analysis, scale based factor analysis, t-test and Anova analysis are used. According to the findings of this study, there is a difference between demographic variables of teachers' participation in leisure activities and job and life satisfaction according to gender, marital status, number of children, total income, year of service (p<0,05). There was no significant difference between life satisfaction and age, education, branch, income and course hours (p>0,05). As a result of the study, it was found that life satisfaction showed statistically significant differences among demographic variables in terms of gender, marital status, number of children, total income and years of service.
Collections