İzmir`de su ürünlerinin pazarlanması ve tüketimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Bu araştırma bir yüksek lisans tezi olup, İzmir'de bu ürünleri pazarlama sistemi içinde yer alan üretici, ürün, aracı (pazarlayıcı) ve tüketiciyi kapsamaktadır. Otuz üretici, otuz aracı, üçyüz tüketici ve oniki su ürünü ile ilgili bilgiler bir survey çalışmasıyla derlenmiş, yapılan analizlerle pazarlama açısından yorumlanmıştır. Su ürünleri, dengeli beslenmede ülke için önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Tarımın bu alt sektörüne, daha fazla yatırım yapılması önemle önerilebilir. Su ürünleri avcılığı ve yetiştiriciliği dallarına, üretim, pazarlama ve tüketim aşamalarında görülen bazı sorunların çözümü ile. ülke refahına katkıda bulunabilecek bir faaliyet olarak bakılmakta dır. ABSTRACT This study is a master's degree thesis dealing with the producers, products, marketers -and consumers within the fisheries marketing system in Izmir. Data concerning thirty producers (fishermen), thirty marketers, three hundred consumers and twelve fisheries products were collected by the use of a survey and analyses that were carried out were evaluated from a marketing standpoint. Fisheries products constitute an important resource in a balanced diet for the nation. Increased investment in this subsector of agriculture can be earnestly recommended. The solution of certain problems observed in the areas of fisheries and aquaculture, as well as in the stages of öz Bu araştırma bir yüksek lisans tezi olup, İzmir'de bu ürünleri pazarlama sistemi içinde yer alan üretici, ürün, aracı (pazarlayıcı) ve tüketiciyi kapsamaktadır. Otuz üretici, otuz aracı, üçyüz tüketici ve oniki su ürünü ile ilgili bilgiler bir survey çalışmasıyla derlenmiş, yapılan analizlerle pazarlama açısından yorumlanmıştır. Su ürünleri, dengeli beslenmede ülke için önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Tarımın bu alt sektörüne, daha fazla yatırım yapılması önemle önerilebilir. Su ürünleri avcılığı ve yetiştiriciliği dallarına, üretim, pazarlama ve tüketim aşamalarında görülen bazı sorunların çözümü ile. ülke refahına katkıda bulunabilecek bir faaliyet olarak bakılmakta dır. ABSTRACT This study is a master's degree thesis dealing with the producers, products, marketers -and consumers within the fisheries marketing system in Izmir. Data concerning thirty producers (fishermen), thirty marketers, three hundred consumers and twelve fisheries products were collected by the use of a survey and analyses that were carried out were evaluated from a marketing standpoint. Fisheries products constitute an important resource in a balanced diet for the nation. Increased investment in this subsector of agriculture can be earnestly recommended. The solution of certain problems observed in the areas of fisheries and aquaculture, as well as in the stages ofproduction, marketing and consumption, are considered to be on effort which will be of benefit to the nation's well-being.
Collections