Show simple item record

dc.contributor.advisorUysal, Hüseyin
dc.contributor.authorÇakir, Hakki
dc.date.accessioned2021-05-04T12:09:56Z
dc.date.available2021-05-04T12:09:56Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2021-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/564759
dc.description.abstractöz Bu araştırma bir yüksek lisans tezi olup, İzmir'de bu ürünleri pazarlama sistemi içinde yer alan üretici, ürün, aracı (pazarlayıcı) ve tüketiciyi kapsamaktadır. Otuz üretici, otuz aracı, üçyüz tüketici ve oniki su ürünü ile ilgili bilgiler bir survey çalışmasıyla derlenmiş, yapılan analizlerle pazarlama açısından yorumlanmıştır. Su ürünleri, dengeli beslenmede ülke için önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Tarımın bu alt sektörüne, daha fazla yatırım yapılması önemle önerilebilir. Su ürünleri avcılığı ve yetiştiriciliği dallarına, üretim, pazarlama ve tüketim aşamalarında görülen bazı sorunların çözümü ile. ülke refahına katkıda bulunabilecek bir faaliyet olarak bakılmakta dır. ABSTRACT This study is a master's degree thesis dealing with the producers, products, marketers -and consumers within the fisheries marketing system in Izmir. Data concerning thirty producers (fishermen), thirty marketers, three hundred consumers and twelve fisheries products were collected by the use of a survey and analyses that were carried out were evaluated from a marketing standpoint. Fisheries products constitute an important resource in a balanced diet for the nation. Increased investment in this subsector of agriculture can be earnestly recommended. The solution of certain problems observed in the areas of fisheries and aquaculture, as well as in the stages of
dc.description.abstractöz Bu araştırma bir yüksek lisans tezi olup, İzmir'de bu ürünleri pazarlama sistemi içinde yer alan üretici, ürün, aracı (pazarlayıcı) ve tüketiciyi kapsamaktadır. Otuz üretici, otuz aracı, üçyüz tüketici ve oniki su ürünü ile ilgili bilgiler bir survey çalışmasıyla derlenmiş, yapılan analizlerle pazarlama açısından yorumlanmıştır. Su ürünleri, dengeli beslenmede ülke için önemli bir kaynak oluşturmaktadır. Tarımın bu alt sektörüne, daha fazla yatırım yapılması önemle önerilebilir. Su ürünleri avcılığı ve yetiştiriciliği dallarına, üretim, pazarlama ve tüketim aşamalarında görülen bazı sorunların çözümü ile. ülke refahına katkıda bulunabilecek bir faaliyet olarak bakılmakta dır. ABSTRACT This study is a master's degree thesis dealing with the producers, products, marketers -and consumers within the fisheries marketing system in Izmir. Data concerning thirty producers (fishermen), thirty marketers, three hundred consumers and twelve fisheries products were collected by the use of a survey and analyses that were carried out were evaluated from a marketing standpoint. Fisheries products constitute an important resource in a balanced diet for the nation. Increased investment in this subsector of agriculture can be earnestly recommended. The solution of certain problems observed in the areas of fisheries and aquaculture, as well as in the stages ofproduction, marketing and consumption, are considered to be on effort which will be of benefit to the nation's well-being.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSu Ürünleritr_TR
dc.subjectAquatic Productsen_US
dc.titleİzmir`de su ürünlerinin pazarlanması ve tüketimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-23
dc.contributor.departmentCanlı Deniz Kaynakları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid4180
dc.publisher.instituteDeniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid4180
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess