Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ile ilgili algılarının metaforik değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ortaokul 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin gündelik hayatta kullandıkları metaforlar ile beden eğitimi kavramını nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu: İl merkezindeki; ortaokullardan tesadüf yöntemi ile seçilen 8 ortaokulun 6-7 ve 8. sınıflarından öğrenim gören 554 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencililerden metafor üretmesi istenmiş ve 72 öğrencinin metaforu geçersiz bırakılmış, 482 metafor çalışmaya uygun bulunup değerlendirmeye alınmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu aşamalar: (1) Adlandırma Aşaması, (2) Tasnif Etme Aşaması, (3) Kategori Geliştirme Aşaması, (4) Geçerlik ve Güvenirliği Sağlama Aşaması ve (5) Verileri Bilgisayar Ortamına Aktarma Aşaması.Elde edilen veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metot ( frekans, oran ) kullanılmıştır. Çalışma grubunda bulunan ortaokul öğrencileri `Beden Eğitimi` kavramına yönelik olarak 6.Sınıflar 60, 7.Sınıflar 61, 8.Sınıflar 79 farklı metafor üretmişlerdir. `Beden Eğitimi` kavramı için ortaokul öğrencileri; spor, hayat, su, çiçek, doğa, bitki, oyun, lunapark, yapboz, eğlence, müzik, delilik, sağlıklı yaşam, fiziksel eğitim, ömür çizgisi, hayatın anlamı, okulun anlamı, bağımlılık, temizlik, mutluluk, güvercin, leopar, disiplin, deşarj, rahatlama seansı, roman okumak, meyve, çikolata, özgürlük, yeni açmış bitki, terapi, balıkları izlemek, dünyanın 8. harikası gibi birbirinden farklı metaforları kullanmışlardır. Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi` kavramı için oluşturdukları metaforların sıklık değerine bakıldığında spor (59), hayat (52), su (32), oyun (31), sağlık (19), eğlence (17), ağaç (14), boş ders (14), çiçek (13), koşu (9) en sık tekrar edilen metaforlardır ve bu metaforların öğrenciler tarafından benimsendiği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Metafor Thepurpose of thisstudy is todetermine how thesecondaryschool 6-7-8th classstudentsperceivethemetaphorsused in theirdaily life andconcept of physicaleducation. Thestudygroupconsists of 554 studentswhostudy 6-7-8th classes in 8 secondaryschools in thecitycentreandwhowerechosenrandomly. Thestudentswerewantedtoproducemetaphors; 72 metaphorswereinvalidatedandtheother 482 metaphorswereapprovedandevaluated.Theanalysisandinterpretations of thesemetaphorsperformed in 5 levels. Theselevelsare: (1) naming, (2) classification, (3) improvingcategories, (4) validityandreliability, (5) transfer thedatatocomputer.Descriptorstatisticalmethod (frequency, ratio) wasusedforevaluatingthedata.Secondaryschoolstudents in thestudygroupproduced 60 (6th class), 61 (7th class) and 79 (8th class) differentmetaphorsfortheconcept of `PhysicalEducation`. Thestudentsuseddifferentmetaphorslikesport, life, water, flower, nature, plant, game, funfair, puzzle, entertainment, music, madness, healthy life, physicaleducation, lifeline, themeaning of life, themeaning of school, addiction, cleaning, happiness, pigeon, leopard, discipline, discharge, reliefsession, reading a novel, fruit, chocolate, freedom, therapy, watchingthefishand 8th wonder of theworldfortheconcept of `PhysicalEducation`Whenthefrequencyvalue of themetaphorsformedfortheconcept of `PhysicalEducation` bysecondaryschoolstudents is examined, it can be observedthatsport (59), life (52), water (32), game (31), health (19), entertainment (17), tree (14), idleclass (14), flower (13), running (9) arethemostrepeatedmetaphors, and it is thoughtthatthesemetaphorsareadoptedbythestudents.Keywords: PhysicalEducation, Metaphor
Collections