Show simple item record

dc.contributor.advisorYoncalık, Oğuzhan
dc.contributor.authorDurmuşoğlu Sofi, Görkem
dc.date.accessioned2021-05-02T07:43:54Z
dc.date.available2021-05-02T07:43:54Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/563055
dc.description.abstractBu çalışma ortaokul 6-7 ve 8. sınıf öğrencilerinin gündelik hayatta kullandıkları metaforlar ile beden eğitimi kavramını nasıl algıladıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu: İl merkezindeki; ortaokullardan tesadüf yöntemi ile seçilen 8 ortaokulun 6-7 ve 8. sınıflarından öğrenim gören 554 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencililerden metafor üretmesi istenmiş ve 72 öğrencinin metaforu geçersiz bırakılmış, 482 metafor çalışmaya uygun bulunup değerlendirmeye alınmıştır. Öğrencilerin geliştirdikleri metaforların analiz edilmesi ve yorumlanması beş aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu aşamalar: (1) Adlandırma Aşaması, (2) Tasnif Etme Aşaması, (3) Kategori Geliştirme Aşaması, (4) Geçerlik ve Güvenirliği Sağlama Aşaması ve (5) Verileri Bilgisayar Ortamına Aktarma Aşaması.Elde edilen veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metot ( frekans, oran ) kullanılmıştır. Çalışma grubunda bulunan ortaokul öğrencileri `Beden Eğitimi` kavramına yönelik olarak 6.Sınıflar 60, 7.Sınıflar 61, 8.Sınıflar 79 farklı metafor üretmişlerdir. `Beden Eğitimi` kavramı için ortaokul öğrencileri; spor, hayat, su, çiçek, doğa, bitki, oyun, lunapark, yapboz, eğlence, müzik, delilik, sağlıklı yaşam, fiziksel eğitim, ömür çizgisi, hayatın anlamı, okulun anlamı, bağımlılık, temizlik, mutluluk, güvercin, leopar, disiplin, deşarj, rahatlama seansı, roman okumak, meyve, çikolata, özgürlük, yeni açmış bitki, terapi, balıkları izlemek, dünyanın 8. harikası gibi birbirinden farklı metaforları kullanmışlardır. Ortaokul öğrencilerinin Beden Eğitimi` kavramı için oluşturdukları metaforların sıklık değerine bakıldığında spor (59), hayat (52), su (32), oyun (31), sağlık (19), eğlence (17), ağaç (14), boş ders (14), çiçek (13), koşu (9) en sık tekrar edilen metaforlardır ve bu metaforların öğrenciler tarafından benimsendiği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Metafor
dc.description.abstractThepurpose of thisstudy is todetermine how thesecondaryschool 6-7-8th classstudentsperceivethemetaphorsused in theirdaily life andconcept of physicaleducation. Thestudygroupconsists of 554 studentswhostudy 6-7-8th classes in 8 secondaryschools in thecitycentreandwhowerechosenrandomly. Thestudentswerewantedtoproducemetaphors; 72 metaphorswereinvalidatedandtheother 482 metaphorswereapprovedandevaluated.Theanalysisandinterpretations of thesemetaphorsperformed in 5 levels. Theselevelsare: (1) naming, (2) classification, (3) improvingcategories, (4) validityandreliability, (5) transfer thedatatocomputer.Descriptorstatisticalmethod (frequency, ratio) wasusedforevaluatingthedata.Secondaryschoolstudents in thestudygroupproduced 60 (6th class), 61 (7th class) and 79 (8th class) differentmetaphorsfortheconcept of `PhysicalEducation`. Thestudentsuseddifferentmetaphorslikesport, life, water, flower, nature, plant, game, funfair, puzzle, entertainment, music, madness, healthy life, physicaleducation, lifeline, themeaning of life, themeaning of school, addiction, cleaning, happiness, pigeon, leopard, discipline, discharge, reliefsession, reading a novel, fruit, chocolate, freedom, therapy, watchingthefishand 8th wonder of theworldfortheconcept of `PhysicalEducation`Whenthefrequencyvalue of themetaphorsformedfortheconcept of `PhysicalEducation` bysecondaryschoolstudents is examined, it can be observedthatsport (59), life (52), water (32), game (31), health (19), entertainment (17), tree (14), idleclass (14), flower (13), running (9) arethemostrepeatedmetaphors, and it is thoughtthatthesemetaphorsareadoptedbythestudents.Keywords: PhysicalEducation, Metaphoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin beden eğitimi ile ilgili algılarının metaforik değerlendirilmesi
dc.title.alternativeMetaphorical evaluation on secondary school students' perceptions related with physical education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.identifier.yokid10064055
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid386467
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess