Developing Offline-Tuning Technique to be used for damage level assessment of a model frame type structure and application of system identification methods
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sarsma tablası deneyleri yapı mühendisliğinde önemli bir yere ve geniş bir kullanım alanına sahiptir. Bu testler yapısal modellerin tarihi/sentetik yer hareketleri altındaki davranışlarının gözlenmesi ve doğal titreşim frekansları, mod şekilleri ve sönüm oranları gibi modal parametrelerinin eldesi amacıyla kullanılabilirler.Sarsma tablası deneylerindeki temel problem, tablada oluşturulmak istenen komut sinyali ile tabla üzerinde oluşan geribildirim sinyali arasındaki uyuşmazlıktır. Başka bir deyişle, sarsma tablası komut sinyalini tam olarak takip edemez (yörünge takip problemi). Sarsıcıyı oluşturan bileşenlerin karmaşıklığı ve sarsıcı-numune etkileşimi bu problemin ana sebepleri olarak gösterilebilir. Problemin çözümü, numunenin karakteristik davranışını yansıtan verilerin sağlığı açısından çok önemlidir. Offline Tuning Tekniği (OTT) bu problemi çözebilen bir teknik olarak bilinir.Bu çalışmada OTT ve tekniğin sarsma tablası üzerindeki etkileri incelenmiş ve yörünge takip probleminin çözümü üzerinde çalışılmıştır. Daha iyi sonuçlar elde edebilmek amacıyla OTT üzerinde etkili olan parametreler araştırılmıştır. Ardından, teknik üzerinde üç katlı-tek açıklıklı alüminyum numune bulunan sarsıcı durumunda incelenmiştir. Bu durumda, sarsıcı-numune etkileşimi gözlenmiş ve bu etkileşimin sarsıcının yörünge takip yeteneği üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Numunenin sistem tanımlaması için, modal parametreler Fourier Genlik Spectrumu ve Yarı-Güç (Band Genişliği) gibi basit yöntemlerle tahmin edilmiştir. OTT'nin sistem tanımlama yöntemleri üzerindeki etkinliğinin incelenebilmesi için, modal parametre tahminleri OTT'den önce ve sonra tekrarlanmış ve sonuçlar kıyaslanmıştır.Hasarsız numune durumunu temsil etmek üzere numunenin birinci katına iki adet diyagonal yerleştirilmiştir. Hasarlı numune durumu da bu diyagonallerin çıkarılması ile oluşturulmuştur. Oluşturulan bu hasar, modal parametrelerdeki değişimleri esas alan Hasar İndeksi Yöntemi ile tahmin edilmeye çalışılmıştır. Son olarak, OTT'nin hasar tahmini üzerindeki etkinliği araştırılmış ve tartışılmıştır. Shake table experiments have important place and wide application area in structural engineering. These tests can be used to observe the behaviors of structural models under historical/artificial ground motions and obtain their modal parameters like natural vibration frequencies, mode shapes and damping ratios.The main problem in shake table tests is the incompatibility between command and feedback signals. In other words, the shaker cannot track the command signal completely (trajectory tracking problem). Complexity of the components of shaker and shaker-specimen interaction can be shown as the main reasons of this problem. Solving the problem is very important for the health of the test data which represent the characteristic behaviors of the specimen. Offline Tuning Technique (OTT) is known as a technique which can solve this problem.In this study, OTT and its effects on a shake table were examined and the solutions of the trajectory tracking problem were worked on. Parameters which have an effect on OTT were investigated to get better solutions. After, technique was examined when a three storey-one bay aluminum specimen was on the shaker. In this case, shaker-specimen interaction was observed and influences of this interaction on tracking trajectory ability of the shaker were investigated.For system identification of the specimen, modal parameters were estimated by basic methods like Fourier Amplitude Spectra and Half-Power (Band-Width). To investigate the influences of OTT on system identification processes, modal parameter estimations were repeated before and after OTT and the results were compared.Two diagonals were attached into first storey of the specimen to represent undamaged case. Damaged case was constituted by removing these diagonals. The constituted damage was studied to be estimated by Damage Index Method which is based on the changes in modal parameters. Finally, effects of OTT on damage estimation were examined and discussed.
Collections