Investigation of the performance of elastomeric polymer modified bitumen using warm mix technologies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda, sıcak karışım asfalt sanayisinde, karıştırma ve sıkıştırma sıcaklıklarını düşürerek enerji ihtiyacı ve emisyonların azaltılması için ılık karışım asfalt yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Ilık karışım asfalt teknolojileri kullanımı, daha uzun taşıma ve serme mesafeleri, daha kısa trafiğe açılma süresi, bağlayıcı yaşlanması ve çatlakların azaltılması gibi birçok faydayı da beraberinde getirmektedir. Buna ek olarak, polimer modifiye bitüm, yaşlanma ve tekerlek izlerine karşı gösterdiği direnç, yorulma çatlaklarını engelleme özelliği ve diğer üstün performansları nedeniyle yol inşaatı sektörünün çok önemli bir parçası haline gelmiştir.Bu çalışma, ılık karışım asfalt katkı maddeleri içeren SBS polimer modifiye bitümlerin performansı ile ilgili deneysel bir değerlendirme sunmaktadır. Çalışma kapsamında saf bitüm, Styrene Butadiene Styrene kopolimerin üç farklı konsentrasyonu (%4-%5-%6) ile modifiye edilmiştir. Hazırlanan polimer modifiye bitüm numuneleri %3 organik ve %2 kimyasal ılık karışım asfalt katkılarıyla tespit edilen üretim süre ve sıcaklıkları altında karıştırılmıştır. Söz konusu ılık karışım asfalt katkıları içeren polimer modifiye bitüm örnekleri üzerinde geleneksel ve reolojik bitüm deneyleri uygulanmıştır. Viskozite deneyi sonuçları kullanılarak tüm numuneler için karıştırma ve sıkıştırma sıcaklıkları belirlenmiştir. Dinamik kayma reometresi deneyleri sonucunda elde edilen G*⁄sinδ değerleri kullanılarak tüm numuneler için Performans Sınıflandırma (PG) sisteminde kullanılan üst sınıf sıcaklıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte düşük (0,01Hz) ve yüksek (10Hz) frekans ve 4 farklı sıcaklık (50°C-80°C) altında G*⁄sinδ sonuçları değerlendirilerek sıcaklık ve yüklemenin performans üzerindeki etkileri ortaya konulmuştur. Ayrıca sünme deneyi neticesinde elde edilen sıfır kesme viskozite değerleri kullanılarak, ılık karışım asfalt katkıları içeren polimer modifiye bitüm numünelerin tekerlek izine karşı dirençleri araştırılmıştır. In recent years, warm mix asphalt is extensively used in hot mix asphalt industry for reducing energy requirements and emissions by lowering mixing and compaction temperatures of bitumen. There are many benefits behind the use of warm mix asphalt technologies, comprising longer paving seasons and hauling distances, earlier traffic opening, reduced binder aging and reduced cracking. In addition, the use of polymer modified bitumen has become a very important part of pavement construction due to its superior performance including less aging, enhanced rutting resistance and lower fatigue cracking properties.This study presents an experimental evaluation of polymer modified bitumen, involving warm mix asphalt additives. In scope of the study, base bitumen has been modified with three different concentrations (4%-5%-6%) of Styrene Butadiene Styrene copolymer. The polymer modified bitumen has been mixed with 3% organic and 2% chemical warm mix asphalt additives at identified production temperatures and periods. The prepared polymer modified bitumen samples involving warm mix asphalt additives have been subjected to conventional and rheological bitumen tests. Mixing and compaction temperature ranges of each bitumen sample have been determined using viscosity test results. The upper critical temperatures used in Performance Grading (PG) system have been determined for each bitumen sample using G*⁄sinδ results from Dynamic Shear Rheometer test. The effects of loading and temperature on the performance of the samples have been evaluated using G*⁄sinδ results from low (0.01Hz) and high frequency (10Hz) loadings at 4 different temperatures (50°C-80°C). Rutting performance of polymer modified bitumen samples involving warm mix asphalt additives have been evaluated using Zero Shear Viscosity results from Creep Test.
Collections