Lise I ve lise III. sınıf öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenip karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BOLUM V ÖZET VE ÖNERİLER Kaygı insanın yaşadığı duygulardan birisidir, ve çoğu zaman insanı tedirgin eder. Kaygı, insanın `bedensel ve ruhsal varlığını tehlikede görmesi sonucu yaşadığı huzursuzluk ola rak tanımlanabilir. Kaygı üzerine çalışan kuramcılar kaygıyı zaman zaman korku ile eş anlamda kullanmışlardır. Korku, kişinin yaşantı sında o anda olan dışarıdan gelen tehlike ile doğrudan oran tılı, başkalarınca anlaşılan bir tepkidir. Kaygı ise kişinin daha önceki yaşantısından kaynaklanan içsel bir tehlikeye karşı gösterilen, varolan durumla orantısız, nedeni başkala rınca anlaşılmayan bir tepkidir. Kaygının yerleşmesinde ana-baba ve okul yaşantıları nın önemi büyüktür. Kaygı her zaman olumsuz sonuçları olan bir duygu değildir. Çağdaş yaşamın tehlikelerine karşı insa nı uyanık tutması bakımından olumlu bir yönü de olduğu ifa de edilebilir. Bu araştırmada Lise I ve Lise III. sınıf öğrencileri nin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri belirlenip karşılaş- tırılmıştır. Bunun için Gaziemir ve Sşrefpaşa liselerinin te sadüfi seçilen sınıflarına öğrenci bilgi formu, durumluk ve sürekli kaygı envanterleri uygulanmıştır.Araştırma örnekle- mini 411 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulanan ölçeklerin ista tistik sonuçları E. Ü. Bilgisayar Mühendisliği bölümüne veril- 7273 miş ve varyans analizinde Z testinde istatistiksel anlamlığı olan sonuçlar değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kaygı seviyesinin cinsiyet, arkadaş ilişkileri, ana-baba tutumları, karşı cinsle ilişkileri, arkadaş iliş kileri, rehberlik hizmeti görememe ve cinsel ilişkiler gibi alanlarda yükseldiği belirlenmiştir. Gaziemir Lisesi, Eşref paşa Lisesinden Lise I, sınıflar Lise III. sınıflardan daha yüksek kaygı düzeyine sahip belirlenmiştir.
Collections