Show simple item record

dc.contributor.advisorAkboy, Rengin
dc.contributor.authorSargin, Nurten
dc.date.accessioned2021-05-01T14:10:13Z
dc.date.available2021-05-01T14:10:13Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557728
dc.description.abstractBOLUM V ÖZET VE ÖNERİLER Kaygı insanın yaşadığı duygulardan birisidir, ve çoğu zaman insanı tedirgin eder. Kaygı, insanın `bedensel ve ruhsal varlığını tehlikede görmesi sonucu yaşadığı huzursuzluk ola rak tanımlanabilir. Kaygı üzerine çalışan kuramcılar kaygıyı zaman zaman korku ile eş anlamda kullanmışlardır. Korku, kişinin yaşantı sında o anda olan dışarıdan gelen tehlike ile doğrudan oran tılı, başkalarınca anlaşılan bir tepkidir. Kaygı ise kişinin daha önceki yaşantısından kaynaklanan içsel bir tehlikeye karşı gösterilen, varolan durumla orantısız, nedeni başkala rınca anlaşılmayan bir tepkidir. Kaygının yerleşmesinde ana-baba ve okul yaşantıları nın önemi büyüktür. Kaygı her zaman olumsuz sonuçları olan bir duygu değildir. Çağdaş yaşamın tehlikelerine karşı insa nı uyanık tutması bakımından olumlu bir yönü de olduğu ifa de edilebilir. Bu araştırmada Lise I ve Lise III. sınıf öğrencileri nin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri belirlenip karşılaş- tırılmıştır. Bunun için Gaziemir ve Sşrefpaşa liselerinin te sadüfi seçilen sınıflarına öğrenci bilgi formu, durumluk ve sürekli kaygı envanterleri uygulanmıştır.Araştırma örnekle- mini 411 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulanan ölçeklerin ista tistik sonuçları E. Ü. Bilgisayar Mühendisliği bölümüne veril- 7273 miş ve varyans analizinde Z testinde istatistiksel anlamlığı olan sonuçlar değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kaygı seviyesinin cinsiyet, arkadaş ilişkileri, ana-baba tutumları, karşı cinsle ilişkileri, arkadaş iliş kileri, rehberlik hizmeti görememe ve cinsel ilişkiler gibi alanlarda yükseldiği belirlenmiştir. Gaziemir Lisesi, Eşref paşa Lisesinden Lise I, sınıflar Lise III. sınıflardan daha yüksek kaygı düzeyine sahip belirlenmiştir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise I ve lise III. sınıf öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin belirlenip karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAnxiety
dc.identifier.yokid9696
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid9696
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess