Ticaret lisesi öğrencilerinin Denizli ili muhasebe bürolarında yapmakta oldukları beceri eğitimi uygulamasında karşılaşılan sorunlar ve bunların okul başarısına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın amacı, 3308 sayılı Çıraklık ve Meslek eğitimi Kanunu'na göre Denizli î l Merkezinde ticaret lisesi öğrencilerinin muhasebe bürolarında yaptıkları beceri eğitimi uygulamasını değerlendirmek ve uygulamada karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm geliştirmektir » Araştırma için 1990-11991.ve 1991-1998 öğretim yıllarında beceri eğitimine başlayan £18 ticaret lisesi öğrencisi, muhasebe bürolarında çalışan 116 usta. öğretici ve 45 ticaret lisesi koordinatör öğretmenlere olmak üzere toplam 379 anket verilmiştir. Arı ket l e top l anan veriler, frekans, yüzde, ağırlıklı 11 ortalama ve kay kare gibi istatistik işlemleri yapılmıştır. Araştırmanın bulguları kısaca şunlardır» l- Beceri eğitimi, işyeri uygulama programındaki beceriler yeterince kazandırılamamıştır` SOkul-işyeri ilişkileri ve işbirliği yeterince sağlanamamıştır, 3-Beceri eğitimi uygulamacı benimsenmesine rağmen, ı işverenlerin katılımı yeterli düzeyde olmamıştır. 4-Okulda öğretilen teorik bilgilerle, işyerlerinde öğretilen bilgi ve beceriler arasında uyum yetersizdir» 5-Beceri eğitimi uygulamasının geliştirilmesi için* eğitim programlarının yeniden günün koşullarına göre hazırlanarak işlevsel hale getirilmesi ve okul işyeri ilişkilerinin sistemli hale getirilip uygulamanın geliştirilmesi, öneri 1- s- mistir» VI11 i' ;.'
Collections