Şehir markalaşmasının pazarlama açısından öne çıkan faktörlerinin değerlendirilmesi ile ilgili bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde rekabet yalnızca ürünler veya firmalar arasında değil, ülkeler ve şehirler arasında da yaşanmaktadır. İletişim ve ulaşım imkanlarının büyük oranda gelişmiş olması, bilginin hızlı bir şekilde yayılması, insanların gelirlerinin artması vb. birçok faktöre bağlı olarak insanlar dünyayı dolaşmaktadır. Ticari ürünler gibi şehirler de kendilerine özgü pazarda markalama stratejilerini kullanarak rekabet etmektedirler. Ancak markalama stratejileri, şehirleri rakiplerinden farklılaştırarak yalnızca daha fazla ziyaretçi çekecek bir turizm destinasyonu yaratmaya hizmet etmemektedir. Bunun ötesinde, şehir markalaşması kapsamında olan yerleşimci ve yatırımcılar da şehirlerin kazanmaya çalıştıkları paydaşlarıdır. Dolayısıyla, markayı yeni yatırımcılar ve girişimcilere tanıtan bir şehir marka kimliğinin oluşturulması önemlidir. Bu çalışmayla, İzmir'deki seyahat acentesi çalışanları ve sahiplerinin bakış açısıyla, İzmir'in markalaşmasını sağlayan pazarlama açısından öne çıkan faktörlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nowadays, there is not only competition between products or companies, but also takes place between countries and locations. People are traveling around the world because of many factors like greatly enhanced communication and transportation facilities, quickly spread of information and increased people' income. Locations also compete as commercial products by performing branding strategies in their own market. However, branding strategies does not only serve to create a tourism destination attracting more visitors by differentiating locations from its rivals. Further to that, residents and investors are also the stakeholders that cities target within locations branding. Therefore, developing a locations brand identity that introduces the city to new investors and entrepreneurs is significant. With this study, determining prominent factors that provide branding for Izmir in terms of marketing with the viewpoint of travel agents workers and bosses has been aimed.
Collections